Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Var på kliniken idag. Blodprovet på hästen visade ett GT värde på 3,47 (referensvärde < 1,0)!:eek::eek: Har provat hela sommaren sedan...
Svar
17
· Visningar
3 887
Senast: allfunderaren
·
C
Foder & Strö Jag står i ett kollektiv stall där alla hjälps åt, vi skriver upp oss på schema över in/ut släpp och då ingår fodring i det Senast 8...
Svar
17
· Visningar
1 605
Senast: Crona
·
Hästvård Vi köpte för ett tag sedan en ny häst, ett polskt halvblodssto. Då var hon inte "igång" och hon var ganska illa skodd, med bla bakskor...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: Masse
·
K
Hästvård Var ute på skrittetur igår. Hesten var pigg och glad, men gikk en smule ujevnt. Veldig vanskelig å kjenne de små ujevnhetene som var...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Novali01
·
J
Hästvård Hur har ni gått till väga när ni ska börja rida era hästar som haft inflammationer? Mitt arabsto har haft en muskelinflammation och...
Svar
12
· Visningar
4 839
Senast: Juliae
·
G
Hästvård Hej Undrar hur länge man kan ha hästen på sommarbete? vill ha honom ute så länge som möjligt. Bor i stockholmsmrådet. Hästen är en...
Svar
10
· Visningar
1 120
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Jag såg en sida som var mycket bra förra året om hur man beräknade foderstat själv. Hittar inte den sidan nu, har nog missat att spara...
Svar
7
· Visningar
3 112
Senast: Behati
·
O
Hästvård Ska flytta nu innan snön faller och har hittat ett stall som verkar kanon, dock har stallägaren som krav att hästarna ska vara avmaskade...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: krambanan
·
Hästvård Hästen verkar ha åkt på någon infektion och är jättesvullen bak. Det är mest på morgonen och går över när han rör på sig nästan till det...
Svar
19
· Visningar
2 465
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Ni som tar in eget hö och gör mineralanalys! Hur mycket brukar halten av t ex kalcium förändras år från år? Påverkar gödsling...
Svar
5
· Visningar
756
F
Hästvård som topic'en lyder, Kan hästar spy? har alltid läst i alla böcker & på alla forum att det är omöjligt MEN idag när jag var och gav...
Svar
13
· Visningar
10 095
Senast: pimy
·
Z
Foder & Strö Som rubriken lyder, ni som ger era hästar just Eggersman High Energi, har ni märkt någon skillnad på era hästars beteenden? Blir dom...
Svar
8
· Visningar
1 042
Senast: zoowie
·
G
Foder & Strö Jag VET att det finns massor av trådar som handlar om munkpeppar, men jag har inte sett nån med samma problem som mig! :bump: Jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 918
Senast: Guggeflickan
·
S
Foder & Strö Var till ett annat stall igår och där fanns det en jäätefin ponny som stog i en liten sjukhage. Den stod i konvalesens för nåt problem...
Svar
7
· Visningar
1 057
Senast: ishmanda
·
E
  • Låst
Foder & Strö Har i år ett jättefint hö, tyvärr med endast 16g srp/kg. Hur gör jag för att få upp proteinet? Tänkte ge soja men skulle behöva ge ena...
Svar
2
· Visningar
2 200
Senast: Boj
·
D
Hästvård hej jag har en fråga:D Om hästen har ett fleecetäcke under regntäcket när det regnar och regntäcket börjar läcka gör fleecetäcket då...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: Isis2
·
Hästvård Om man helklipper sin häst nu (början av september, mellan 15 och 20 grader varmt dagtid, men med regn/regnskurar emellanåt), vad anser...
Svar
12
· Visningar
1 533
Senast: My Beauty
·
Foder & Strö Min ponny får lucernpellets morgon och kväll. Jag sväller den i varmt vatten. På kvällen är det inte något problem, men på morgonen...
Svar
11
· Visningar
3 065
Hästvård min häst har varit "sjuk" eller ja, konstig sen ca 1 år tillbaks... innan nån skriker nåt om att jag ska åka till vetten å talar jag om...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
16 127
Senast: SiZo
·
L
Foder & Strö Är nyfiken på vart cirkapriset på hö kommer hamna på iår i olika delar av Sverige. Ni som har ensilage, hösilage eller hö, vad har...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 525
Senast: TinyWiny
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka