Nytt stall och vaccinering...

Sv: Nytt stall och vaccinering...

Där ser man. Alltså måste man ju ha konstaterat att det gör lite nytta då :).

Sv: Nytt stall och vaccinering...

Dock blir vaccinerade hästar mkt mindre sjuka om de blir sjuka alls, de smittas som sagt inte lika lätt och fungerar inte som lika effektiva smittbärare eftersom risken att de tar upp smittan ö h t är mindre. Det är därför Ridsportförbundet har valt attt ha kvar vaccinationskravet, och därför en hel del stallar bara tar in vaccinerade hästar.

Ja att dom blir mindre sjuka vet jag. Det jag är osäker på om det stämmer är det med smittningen. Tror vi diskuterade det en annan gång här på Buke.

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 712
Senast: Karamello30
·
Anläggning Jag står just nu och funderar på om jag ska flytta min ponny. Han står idag i ett stall där vi båda trivs, han har bra hästkompisar och...
2
Svar
25
· Visningar
2 932
Senast: DeDen
·
Hästhantering Hej alla som är vana vid unghästar - jag skulle behöva lite råd och tankar om hur bäst förbereda att transportera en unghäst en lång...
2
Svar
27
· Visningar
2 581
Ekonomi & Juridik jag har haft boxplats på ett privat stall i tre år. Detta har nu byggts ut och nu är vi ca 15 inarkoderade mot tidigare endast 2. Jag...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 104
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka