Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård :confused: I våras pågick en cancer utredning på min hund (se tidigare tråd.), med ett slutligen positivt besked.;) Igår slängde...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 711
Senast: TantEster
·
C
Hästvård Hur bygger man upp en permanent bädd och hur sköter man den sen på bästa sätt?
2
Svar
29
· Visningar
4 420
Senast: LIA
·
Hästvård igår när jag skulle på lektion så började heppan halta när vi travade, i skritt märktes ingenting. är vänster framben har reagerat...
Svar
3
· Visningar
717
·
Hästvård Plockade in Ed från hagen igårkväll och märkte inget ovanlig. Tills jag ställde upp honom på gången.. Hela vänsterhasen samt ner lite på...
Svar
8
· Visningar
2 180
·
K
Hästvård Hej! Min vänninas häst har svullet höger fram på insidan just nedanför knät, låter som en typiskt sen skada, översträngning. Min...
Svar
16
· Visningar
6 750
·
Ä
Hästvård Nordis och lillan ska ju gå på lösdrift och tanken är ju självklart fri tillgång på bra hösilage. MÅSTE man ha fri tillgång när de...
Svar
10
· Visningar
1 254
Senast: Ängslig
·
G
Hästvård Överallt talas det om denna kräm/gel - har hört om den i massagesammanhang förr. Vad är det för någonting egentligen? Vad använder...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Carroo
·
Hästvård Någon som har bilder eller kan berätta hur eran häst tumör såg ut? Hade veterinären ute till unghästen som fått ett konstigt sår i...
Svar
3
· Visningar
1 523
Senast: Scilla
·
P
Hästvård Hur är det med en häst som har pålagringar på båda frambenen och en lös benbit i det ena? Dock vet jag inte hur illa benbiten sitter...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Stollabollan
·
Hästvård Har två olika avmaskningsmedel på 600kg, och hästarna som ska avmaskas väger cirka 400kg, så då blir det alltså 400kg maskmedel kvar...
Svar
19
· Visningar
2 066
Senast: Stollabollan
·
Hästvård Min shettis fick pellets och äppelbitar, sedan började han att "krampa", eller spänna rygg och nästan kräkas. Jag ilringde till...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: lundsbo
·
F
  • Låst
Hästvård Min häst har blivit totalsvullen i vänster back, från haset, hela utsidan utav senan och ner på kotan. Är mycket varm, feber och vill ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 554
Senast: Boj
·
Foder & Strö Funderar på att ge betfor för att blanda mineraler i. Hur länge kan det stå uppblött utan att bli dåligt? Om jag väljer att ge det till...
Svar
6
· Visningar
746
G
Hästvård Min dam var lite svullen i båda bakbenen i onsdags, så jag lindade på henne stallbandage. Igår när jag o Stallägaren skulle ta av dem...
Svar
3
· Visningar
1 084
Senast: Guggeflickan
·
Hästvård vad är den krafigaste hältan en häst kan ha i nummer..??? och vad är den lägsta för att det ska räknas som hälta ..??? någon som...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Gisburne
·
S
Foder & Strö Jag har gjort en analys på årets grovfoder och resultatet ser ut så här: TS 73% smrp 49 g/kg Energi 10,0 Ca 3,9 P 2,2 Mg 1,3 K...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Madick
·
E
Hästvård Galla på engelska, vad heter det? Ska träffa en engelsk talande veterinär snart och vet inte/ får inte fram vad galla kan heta...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Degree
·
E
Hästvård ..har nu under en tid inte alls haft någon framåtbjudning alls när han rids och det verkar precis som om han har ont och jag tycker han...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: _Emma_
·
Hästvård Jag har en riktig oturshäst, redan 3 veckor efter jag köpte honom fick han genomgå en operation. Nu 4 månader senare är vi inne på 4:de...
Svar
10
· Visningar
2 344
Senast: cela
·
K
Hästvård Mitt i all sorg (min ena häst har fått avsluta sina dagar igår) så finns det glädje! jag tog en häst på foder (5år) för en månad sedan...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka