Cysta i munhåla!

Sv: Cysta i munhåla!

Jag har tittat efter denna tråd i EN månads tid!!! Och äntligen kom svaret....

:banana::bump:HURRA, HURRA, HURRA:bump::banana::love:

Nu vill jag se en nytagen bild på pälsklingen!

(jag blir väl engagerad för jag själv har en häst med tumör, som överlevt fast den elakartade tumören finns kvar i skallen)

Vilken bra förklaring! Det var pga inflammationen vi fann den då den läckte ut blod och var.

Åh så skönt att "lilla" stumpan inte har nåt farligt!! Då kan vi fortsätta rejsa i skogen :bump:

Jag har tittat efter denna tråd i EN månads tid!!! Och äntligen kom svaret....

:banana::bump:HURRA, HURRA, HURRA:bump::banana::love:

Nu vill jag se en nytagen bild på pälsklingen!

(jag blir väl engagerad för jag själv har en häst med tumör, som överlevt fast den elakartade tumören finns kvar i skallen)

Ja, det tog väldigt lång tid att få svar.. men det var ett svar värt att vänta på!!:D

Jag kanske kan försöka ta kort på pluttan i helgen!:p

Tack för ert stöd..:bow:

I likhet med alla andra däöggdjur som har fibroblaster.

Jag har inte ifrågasatt dina älgkunskaper, men fibrom är inte en smittsam tumörform och tumörer smittar ytterst sällan över artgränserna, varför jag inte tycker att det är relevant i det här fallet.

Du skriver ju att ts häst skulle ha fått tumören efter att ha blivit biten i munhålan av en insekt som kalasat på en älg. Det var det jag reagerade på.

Skulle ha??

Som sagt OM du läst mitt inlägg..

eller att hästen fått ett insektsbett (brems, älglusflugan eller annat otrevligt flygfä) av en insekt som tidigare sugit blod från en fibromälg.

Maximal otur om det skulle vara så och jag vet inte heller om älgens fibrom kan överföras till häst

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 599
Senast: Sol
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 544
Senast: Ridinglady
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka