Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Jag har en häst som kliar av svansen. Det började en sommar när det var mycket knott och blinningar. Men problemet är att han inte har...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Tind
·
H
Hästvård hej!! min häst har blivit behandlad för hovledsinflammation men det hjälper inte. Min veterinär rekomenderar nu att vi ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag är lite fundersam... Har precis fått hem min nya häst, och hon äter endast hö (analyserat, men har inte fått värdena än), havre...
Svar
18
· Visningar
1 894
Foder & Strö Kikar runt lite bland lev. av grovfoder och fick ett ganska bra pris från en bonde. TS på det ligger på 60. Jag funderar lite. Våra...
Svar
9
· Visningar
1 496
Senast: hästig
·
Hästvård Idag var vi ju på kliniken. Se min föregående tråd som är början till denna, kan detta hända? Jag och vet började prat igenom hela...
Svar
5
· Visningar
1 440
Senast: Erikaoghestene
·
Hästvård Jag har två hästar som varje gång vi rider förbi ett ställe med sank mark och mossa alltid stannar och bökar upp jorden och äter/slickar...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: axi
·
C
Foder & Strö Nu behöver jag hjälp. Vi tar eget ensilage till våra mjölkkor, och detta tänkte jag även fodra hästarna med. MEN, det är ju på tok för...
Svar
13
· Visningar
1 108
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hej! Skulle gärna vilja ha en analys på silaget och då ska man ju tydligen ta med borr.. Jag provade på lantmännen...
Svar
6
· Visningar
2 116
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vad för slags virus ger feber som kommer och går och svullna ben?
Svar
16
· Visningar
1 272
Hästvård kan börja säga att jag inte vet så jätte mycke om hur mugg ser ut, ifall nån undrar över min fråga hitta två "knölar" på min häst...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: älgen
·
Hästvård Har ett drygt 3-månaders gammalt föl som är satt på penicillin. Skulle ge första sprutan ikväll och det var helt omöjligt.. Trots hjälp...
2
Svar
30
· Visningar
2 908
Senast: janna
·
I
Hästvård hej, vad ger du din häst för tillskott i maten? och vrf ger ni just det? min häst har problem med hovarna, dom går sönder väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 151
S
Foder & Strö Har tänkt att köpa hem havre (eller något annat foder) i stor säck, eller ev. lösvikt. vad och var köper ni, och vad kostar det? Hos en...
Svar
10
· Visningar
5 239
Senast: Sock
·
V
Hästvård Jag har ett 10-årigt welshsto som man ibland kan se en smärre patellaupphakning på. Det är sällan man ser det och när man ser det så...
Svar
17
· Visningar
1 481
Senast: Valencia
·
Hästvård Jag har ett litet problem. Har två hästar varav en är skadad och ska stå i liten hage om han är lugn och om han inte är det så ska han...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: sweep
·
J
Hästvård Hejsan! Jag har en shettis med patellaupphakning, tyvärr har vi råkat på en hovslagare som jag har kommit fram till att nej aldrig mer...
Svar
4
· Visningar
1 664
Senast: Andorra
·
T
Hästvård Min fjording har under en tid haft lös avföring, jag gav han proviva och tyckte mig att det blev bättre då det inte längre var löst i...
2
Svar
21
· Visningar
9 856
Foder & Strö Steeljoint eller Glumaxine? Vilket ska man prova för att gammel mannen ska få lite rörligare leder?
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Centaur
·
B
Foder & Strö Ja, det är så här.. Jag och min häst har börjat träna mer regelbundet änn förr och kommit upp på en högre Nivå. Nästa år väntar...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Snyggve
·
C
Hästvård vart görs en sådan? Vad kostar det? Vad händer m hästens kropp efter avlivningen. Tacksam för svar.
2
Svar
38
· Visningar
3 865
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30