Orsaker till lös avföring?

Sv: Orsaker till lös avföring?

Såvitt jag förstår kan både tidigt och för sent skördat hö ge diarréer. Tidigt pga för lite fibrer och sent för att där finns alldeles för mycket. Min häst har haft diarré i över ett halvår.

Jag har försökt med allt men alla dyra preparat hade jag lika gärna kunnat spola ned i toaletten direkt. Inget har funkat. Förrän nu. Jag har bytt hösort. Den hösort han får nu är tagen i början av juli i stället för i början av juni som han fått förut. Han kan äta mer av det utan att bli tjock. Dessutom får han halm han äter av. Den förra halmen har han inte tyckt om så den har han ratat. Och se, diarréfri mage på studs. Underbart!

Sv: Orsaker till lös avföring?

gör ett träckprov. min häst visade sig ha blodmask när hon var väldigt lös i magen. lycka till

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 604
Senast: Ceta
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 753
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 840
Senast: cewe
·
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 922
Senast: Roheryn
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka