Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jaha, då har man lärt sig den hårda vägen att inte lita på andra när det gäller hästskötsel, inte ens de man tror man känner väl. En...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: Niela
·
Hästvård Har haft lite struligt med herrns rygg ett tag, han är så förbaskat öm hela tiden! Har trott att det berodde på div olika sadlar, så...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: Fredag
·
Hästvård Någon som varit med om liknande fall? Vi upptäckte igår fm att min ponny var trött, han låg ner i hagen (inte på sidan). När jag kom...
Svar
9
· Visningar
4 142
Senast: hästig
·
S
Hästvård Jag sitter i shocktillstånd, hade hemma en ny hovslagare idag, allt verkade superbra. Han var väldigt kunnig och gjorde en väldigt bra...
2
Svar
24
· Visningar
3 088
Senast: Ancor
·
E
Hästvård Jag har hittat en pålle som är helt underbar i temperament o allt. enda problemet är att hon är väääldigt överviktig. Det är en...
Svar
13
· Visningar
1 878
Senast: eternalsunshine
·
Hästvård Tog in min häst från hagen idag, och när jag tog av täcket var hela hästen full i svullna partier... De största var 1-2 dm och typ 1 cm...
Svar
7
· Visningar
1 007
Senast: axel
·
C
Foder & Strö Jag har nu köpt ett ettårigt shettisföl och undrar till vintern hur mycket kraftfoder är smartast och ge henne. Hon kommer få nästa fri...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: Caramelle_Leila
·
T
Hästvård Mitt sto är lite varm och svullen på insidan av skankbenet och hasen v bak.Inte öm när jag tar på benet och inte halt,(kan tillägga att...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: TantEster
·
T
Hästvård Hej! Jag såg nu att min ena hästs tunga har blivit "mörk" Kan detta vara en engångsföreteelse då hon kanske har ätit gräs (med jord...
2
Svar
21
· Visningar
1 744
Senast: Gravinda
·
P
Hästvård Dressyrridning med häst som har lindrig artros, är det möjligt eller blir hästen halt?
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: ann80
·
F
Hästvård ursäkta om detta kommit fel.. men fölet har flyttat hemmifrån så det är ju inte avel längre. Flytta om det är på fel plats. Mitt sto...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: flickancarra
·
Hästvård ja min pålle har på 48h blivit helt uppbränd på snoken :cry:. Han visade tecken på detta förra sommaren, så i våras när solen böjade...
2
Svar
38
· Visningar
5 507
Senast: Olympus
·
R
Foder & Strö Vad är det för tecken på hästar som får för mycket protein?
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: ronjabus
·
Foder & Strö Ja, vad gör jag för fel? Jag sliter mitt hår på denna häst! Skrev ett inlägg för en tid sedan om min magra häst som jag vill få upp i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 914
A
Hästvård Min islänning har fått något konstigt på mulen, först upptäckte jag att han hade ett litet runt sår på underläppen. Det såg ut som en...
Svar
1
· Visningar
3 447
Senast: Russin
·
P
Hästvård jag har en fjord,29 år, som går ute hela dynget. men det det böjrar bli minus nu på natten. så nu undrar ja om ja ska lägga på ett tunt...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Bella_
·
Hästvård Hej! Ni som har erfarenhet av senskador, är de ofta återkommande? Väldigt skeptisk till hästar som har haft senskada och blivit...
2
Svar
27
· Visningar
5 656
Senast: fallon
·
Hästvård Jag undrar lite om det är nån som använder Voltaren Gel efter ridning. Min häst har haft hasledsinflammation tidigare och jag skulle...
2
Svar
28
· Visningar
6 164
Senast: monchestre
·
T
Hästvård Jag har en häst som kliar av svansen. Det började en sommar när det var mycket knott och blinningar. Men problemet är att han inte har...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Tind
·
H
Hästvård hej!! min häst har blivit behandlad för hovledsinflammation men det hjälper inte. Min veterinär rekomenderar nu att vi ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30