Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård hej! Nu har jag ett litet problem, och skulle gärna vilja veta lite mer om er med hästar som har/har haft samma problem... Min...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 293
Senast: lovenino
·
M
Hästvård hej! jag ska raka min häst snart (eller inte jag, min ridlärare). Men iaf, vad ska jag spara för figur kvar på hon? :) Förr hade jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 461
Senast: Ussa
·
Hästvård * För en ensam häst? * För två hästar? * För 3-4 hästar? Jag är lite kluven. Är bortskämd med stora hagar på sistone men nu har...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: fiffilin
·
I
Hästvård Jag tror aldrig jag ridit samma dag hovslagaren varit ute och satt på nya skor på mitt sto. Rider ni samma dag era hästar fått nya...
2
Svar
20
· Visningar
8 238
Senast: fiffilin
·
R
Foder & Strö Jag som alltid brukar ge mina hästar äpplen, då vi har mängder i trädgården, men någon sa att det inte var bra att ge mycket äpplen till...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: c0pyright
·
A
Foder & Strö Hej käre bukefalister Jag letar en tråd som handlade om vad olika foder är bra för, vad de ger för resultat och för vilka slags...
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: Ellyne
·
I
Hästvård Fick hem mitt senaste projekt i fredags. Mitt fbl-sto har ju gett mig en hel del jobb under det 1,5 år jag har henne, men när hon...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Insanity
·
S
Hästvård Alla ni som har insulinresistenta hästar, hästar med ämnesomsättningsrubbningar eller de som har fått diagnoserna Equine Metabolic...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Salka9
·
Hästvård Pållan håller på att tappa ALL päls - det bara yr om henne och tar aldrig slut. Hon har de sista dagarna blivit väldigt grinig när man...
Svar
7
· Visningar
1 452
Senast: lillaana
·
M
Hästvård Då har jag då åter fått något att fundera över....hästens bajshögar:o Har aldrig tänkt tanken på att räkna högarna i box och sjukhage...
2
Svar
23
· Visningar
2 592
Senast: brunette
·
C
Hästvård Använder hovfett på min häst i perioder men tycker inte det gör något spec på hovarna mer än att de blir mörkare. Har läst lite om...
Svar
10
· Visningar
1 393
Senast: Canoó
·
C
Hästvård Började ge min häst vetekli för ca en vecka sedan. Tyckte allt gick bra men misstog mig rejälv. Hästens framben blev en massa gallor...
Svar
5
· Visningar
1 445
Senast: Canoó
·
C
Foder & Strö Senast jag köpte foder såg jag priserna på Krafft´s lucern hack..somstigit till nästan 350 kr (!!!) HELT GALET! Vet någon vad det...
2
Svar
32
· Visningar
3 314
Senast: Totola
·
Foder & Strö Pga diverse orsaker så står jag just nu utan annat stråfoder än lucern till fblherrn. Ja förutom det gräs som finns i hagen då, vilket...
2
Svar
26
· Visningar
2 975
Senast: Soffan74
·
S
Hästvård Hej, behöver lite hjälp här! :crazy: Fullblodets vänster bakhov är lite tjock och varmare än höger bak. Ingenting syns i skritt men i...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: Elviramax
·
Hästvård Normalt går mina hästar ute långa dagar. Utsläpp någon gång mellan 05 - 08 (beroende på hur jag jobbar), och in 21 - 23 (samma sak där...
2
Svar
22
· Visningar
2 443
Hästvård Min unghäst fastnade i eltråd i slutet av juli förra året. Hon drog upp ända in till benet och grog av tåsträckarna. Konvalescensen har...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: zeus
·
Foder & Strö Då var det dags för första gången att låta vallen gå hädan och så i ny, dels har de förhatliga ståndsen hittat den och dels liknar den...
Svar
14
· Visningar
1 855
Senast: lundsbo
·
E
Hästvård Har nyss lagt ett jodopaxomslag på min hästs ena bakben, hon har ett sår (mugg?) långt ner på bakbenet som jag håller på att behandla...
Svar
6
· Visningar
2 778
Senast: Elviramax
·
F
Foder & Strö Ska börja ge hästen linfrö för hennes kolikmage. Har tidigare köpt vanliga småförpackningar på affären och gett tilfälligt, men nu vill...
2
Svar
36
· Visningar
12 107
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka