Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Jag söker ett långtidsverkande solskyddsmedel vet att det finns men minns ej nåt namn vet nån ? Alltså ett medel kräm eller dylikt...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: CarinaMargret
·
D
Hästvård Är de farligt om en häst får i sig något av en sådan där "do not eat" sak som ligger i te x probimin burkarna? alltså blir dom väldigt...
Svar
6
· Visningar
896
Hästvård Min hovslagare sömstack mitt sto i torsdags... är nu halt! och frågan är hur ja går vidare? Vila, promenader? missade så klart...
Svar
11
· Visningar
1 841
T
Foder & Strö Hur stor omställning är det för en hästmage att gå från hösilage till torrhö. Behövs det en lång övergångsperiod eller är det...
Svar
7
· Visningar
1 196
R
Foder & Strö Räcker det med bra hösilage, korn, betfor, lucern och mineraler för en stor häst? Eller måste man köpa basfoder också, typ Hippo, krafft...
Svar
9
· Visningar
1 129
Senast: Mynta2
·
Hästvård Inte riktigt mugg, men inte långt därifrån.. Smörjer och smörjer (4ess salva), spolar och försöker med allt för att hålla det rent, men...
Svar
7
· Visningar
1 362
Q
Hästvård Hej! Behöver hjälp! Befinner mig nu i en by i Grekland. En bonde i denna byn har ett föl som har skadat sig. Då det är en helt annan...
2
Svar
36
· Visningar
6 686
Senast: Calvaro
·
Foder & Strö Jag har ju en överviktig haflinger som går ute dygnet runt på "bete" fortfarande. Jag försöker begränsa gräset så mycket det går, utan...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: a1agnlju
·
A
Foder & Strö Har kört på 0.7 kg betfor (torr-vikt) 0,7kg kornkross och 0.5 kg Krafft groov 90 + 10 kilo hö. Men han är inte så överförtjust i...
Svar
8
· Visningar
838
Senast: anni0301
·
Hästvård Hur lång tid har ni fått höra att det tar innan spermierna dör vid en kastrering?
Svar
8
· Visningar
874
Senast: millus
·
R
Foder & Strö Har ett fullblodssto som fölade för 3 mån sedan. Hon är svår annars att hålla i hull, men nu är det extremt svårt :confused: Hon får fri...
2
Svar
22
· Visningar
2 017
Senast: Saigon
·
Hästvård Hur många är det som har klippt sina hästar och varför? Min går ute på natten fortfarande, fast med täcke. Han är korthårig, blank...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: irrorman
·
  • Låst
Hästvård Går det? Detta är bara en nyfiken fråga jag har ingen speciell häst eller skada i åtanke. En del hästar har man ju hört talas om...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Boj
·
S
Hästvård Hej! Har en kobent 15 årig varmblods vallak i stallet som stod som en utställningshund idag... han verkar avlasta bakbenen/korsryggen...
Svar
7
· Visningar
1 179
Senast: sushi98
·
M
Hästvård de är så att jag tycker inte att min häst känns helt okej. han är inte väldigt halt eller något men jag kan ana att han kan ha en lite...
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Cilla
·
Hästvård Är lite orolig över min häst, förmodligen bara hönsmamma-fasoner men ändå. :D Han har varit pigg hela veckan och positivt inställd till...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: Shaklima
·
T
Hästvård Jag har en fjording som var nära varnvårdad i sina hovar när jag köpte honom och jag vet inte om det kan ha något med mitt "problem" att...
Svar
11
· Visningar
1 461
Hästvård Min häst samt några till har nu börjat få massor knottror, som små bulor i hela huvudet och lite ner på halsen. Gissar att det är något...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: rocki
·
Foder & Strö Min pålle har varit stel i sina muskler ett tag nu, och efter två behandlingar med massage har hon redan blivit mycket mjukare, ska få...
Svar
3
· Visningar
781
L
Hästvård hej! Nu har jag ett litet problem, och skulle gärna vilja veta lite mer om er med hästar som har/har haft samma problem... Min...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 293
Senast: lovenino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka