Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård vet inte om tråden hamnade rätt. Jag måste få skriva av mig lite.. Det är såhär att igår morse ringde det en från ridklubben som...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Amora
·
R
Hästvård Kastar ut en fråga till er, min häst reagerar och blir sur när man nuddar/ trycker på bakre delen av buken, precis framför flankerna...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: Red_Tee
·
L
Hästvård Har haft en liten sjuk fölunge sedan i början av veckan. Hosta, snorig, diarré och temp. på 39,2 i måndags. Fick Hippotrim samt Zoolac...
Svar
4
· Visningar
4 531
Senast: lacessere
·
R
Hästvård ...har ni era hästar vacc. mot boutilism?
2
Svar
22
· Visningar
1 461
Senast: LIA
·
Hästvård Min lilla tjej som nu är 1,5 år har haft lite problem med att framhovarna går sönder/ trasar sig snabbt efter verkning. Detta trots att...
Svar
9
· Visningar
1 093
Senast: Tamzy
·
J
Foder & Strö Ringde idag och frågade om analysen på höet jag eventuellt ska köpa. Han var inte inne men om det han kom ihåg stämde så var det Energi...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: Janniizen
·
Hästvård Hej. Var och kollade på en saluhäst, ett billigt fullblod som gått på bana i 4 år. Jättego och söt häst MEN det knäppte i hans leder i...
Svar
4
· Visningar
2 821
Senast: Gisburne
·
J
Hästvård Här skriver vi oftast om problem o elände, för att få råd och stöd förstås, men nu tänkte jag leverera lite hopp till er som kämpat ett...
Svar
6
· Visningar
1 276
Senast: Novali01
·
Hästvård Behöver peppning. Det är första gången jag har en häst som inte är fullt frisk, men inte så dålig att han ska dömas ut (än)...han har...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: lady_vip
·
F
Hästvård Gibson fick i lördags 40.8 graders feber och fick tas akut till strömsholm. De hittar inga fel på honom. Igår var han pigg och idag...
2
Svar
32
· Visningar
2 695
Senast: Fanny Widman
·
Hästvård Nu när bakbenets lymfangit gick ner i söndags fick stackars Edwin en spark på frambenet precis ovanför på utsidan av knäet. Jag tvättade...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Fanny Widman
·
N
Hästvård En tjej har sagt att hennes häst är ½-1 grad halt på alla benen och pålagringar, hon hade inte råd att ta bort hästen, så vet. sa åt...
2
Svar
31
· Visningar
2 366
A
Foder & Strö ja som rubiken lyder är det för varmt för att fodra med höselage? jag är jätte dåligt på sånt men iaf så har jag min häst inhyst på...
Svar
4
· Visningar
975
C
Foder & Strö Hur krafftigt är gräset nu igentligen?
Svar
10
· Visningar
1 395
Foder & Strö Kryptisk rubrik men svårt att formulera. Men årets silageskörd anlände häromdagen, eller första 'portionen' av den. Kort bakgrund...
2
Svar
26
· Visningar
2 021
Senast: Sar
·
P
Hästvård Hej! Finns det någon som har en häst som drabbats av kastad kvarka eller anasarka, som kan tänka sig att skriva och berätta lite om...
Svar
14
· Visningar
5 227
Senast: Abova
·
Z
Foder & Strö Ja, alltså - Förlängs hållbarheten om man försöker lufttorka hösillaget? (Typ fluffa upp på nät eller något sådant) Vi ska börja...
2
Svar
25
· Visningar
10 244
Hästvård Min häst har under de två åren jag haft henne haft gallor hela tiden på framför allt bakbenen. Hon får alltid mugg på sommaren, vilket...
Svar
2
· Visningar
2 839
Senast: CallMeAce
·
M
Foder & Strö Vilka tider ger ni era poppisar mat och hur många ggr om dan får h*n?
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 966
Hästvård Jag har en ungponny på 4 år. De senaste månaderna har han börjat gapa mycket vid ridning, man kan knappt ta i tygeln. Trodde ju...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Tosen_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp