Fortsättning "Någon som kan hjälpa mig?"

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fanny Widman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 702
Sv: Fortsättning "Någon som kan hjälpa mig?"

Det är verkligen en chock, åkte dit för svullet ben och får inte ta hem honom för att han har cancer.
Ska lägga upp lite bilder ikväll.

Inga mediciner har hjälpt, kl nio imorgon vet vi om vi måste ta bort honom..
Orkar inte hoppas längre..

Vi hoppas åt dig! Inge kul med cancer.. Hoppas det går vägen ..

Usch, vad hemskt för dig. Det låter ju som att han haft ett bra liv hos dig, och så hoppas jag att de kommer fram till att det är något annat än cancer.

kl

uppdaterar lite.. messade precis Fanny och frågade om hon hört något... fick "konstiga svar...." som svar av henne. Det måste ju betyda att det finns hopp kvar, så fortsätt hoppas och håll tummarna för Gibbe och Fanny!

Kostiga svar menar att kliniken fortfarande inte hittar något fel på honom, medicinerna biter inte och de stöder fullt ut vad vi en beslutar att göra med honom..
Är svårt att fatta några beslut när han antingen kan bli bra eller så kan han inte det.
De har sagt att chansen att vi åker hem med en frisk häst är mycket liten, men de vill ge honom en chans.De medicinerna de gav honom var väl meningen att vara den chansen, men de hjälper inte förutom att de tar ner febern.
Då är frågan om man ger honom en chans eller förlänger lidandet?
Man vill ju inte avliva en häst som kanske har en chans, men man vill inte heller att han ska lida.

Hej!

Gud så hemskt!

Tycker så synd om dej och din häst. Jag hoppas han blir bättre, eller sämre, så det blir ett lättare val.

/ Lavinia

kl

RIP Gibbe

n613936650_948201_1524.jpg

Fanny och Gibbe när Gibbe kom till henne

n613936650_948210_3775.jpg

Gibbe får äntligen komma ut i en stor hage och leva hästliv efter att ha blivit vanvårdad, här är han i täten.

Senast ändrad:

precis, han har haft det bra hos Fanny, fått många kompisar och stora hagar och hon har lagt ner enormt mycket tid på honom.
Hans liv fick ett lyckligt slut.

Jag kommer att lägga upp fler bilder när jag orkar titta på dem

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka