Halt bakben

Troll

Trådstartare
Hej,
Har en häst som är 17 år. Hon har sedan jul varit halt i ena bakbenet
Det har visat sig vara bakknät och efter undersökning dålig prognos enligt veterinären
Hästen är en import och ganska besvärlig i hanteringen. Lätt till bett och kan även kicka.
Jag har haft henne i ganska många år. Har försökt ge henne ett tryggt hem och så mkt kärlek jag kunnat.
Veterinären tycker det är dags att ta bort hästen både pga av prognosen och för att hon är så otrevlig i hanteringen
Men jag tvekar å drar ut på det. Hon är mitt lilla sorgebarn som jag försöker laga å laga.
Ja, jag vet inte. Jag vill ju inte döda henne för att hon är besvärlig? Hon har fått 3 smärtkurer utan effekt

Hej,
Det har visat sig vara bakknät och efter undersökning dålig prognos enligt veterinären
Hästen är en import och ganska besvärlig i hanteringen. Lätt till bett och kan även kicka.
Jag har haft henne i ganska många år. Har försökt ge henne ett tryggt hem och så mkt kärlek jag kunnat.
Veterinären tycker det är dags att ta bort hästen både pga av prognosen och för att hon är så otrevlig i hanteringen
Men jag tvekar å drar ut på det. Hon är mitt lilla sorgebarn som jag försöker laga å laga.
Ja, jag vet inte. Jag vill ju inte döda henne för att hon är besvärlig? Hon har fått 3 smärtkurer utan effekt
Det är tungt att ta farväl och i synnerhet när man som du investerat så mycket kärlek och känslor för att ge trygghet, men om det nu är en dålig prognos och hon varit halt länge utan att det blir bättre så är det den sista gåvan du kan ge henne, att låta henne slippa mer och släppa henne fri. 💔❤️‍🩹❤️

Hej,
Beklagar , 17 år är en bra ålder, det räcker nu om veterinären säger så. Kramis, var rädd om dig.

Det är tungt att ta farväl och i synnerhet när man som du investerat så mycket kärlek och känslor för att ge trygghet, men om det nu är en dålig prognos och hon varit halt länge utan att det blir bättre så är det den sista gåvan du kan ge henne, att låta henne slippa mer och släppa henne fri. 💔❤️‍🩹❤️
Tack 💕💕💕💕

Håller med övriga. Såna beteenden tyder på smärta och ett djur ska aldrig behöva lida, även om det är ett tungt beslut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 418
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 117
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade... 38 39 40
Svar
783
· Visningar
61 402
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 803
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna