Skadade hästar och konvalescenter

Då var vi tillbaka i den här tråden 🥺

Klinikbesök igår som inte blev någon rolig upplevelse. Hälta, misstänkt ligamentskada men pga hennes CPL går det inte ultraljuda riktigt. Röntgen visar en avsprängningsfraktur som troligen inte är ny från nu-nu men kan ha akutiserats. Veterinären mycket pessimistisk prognosmässigt...

Behandlad i leden, ska få specialsko och så återbesök om 3 veckor så får man ta det därifrån

Och jag är mest bara tom och ledsen. Det var ju nu vi skulle få rida och ha roligt efter hela hösten och vintern dyra och jobbiga konvalescens och behandlingar. Och så detta...

Visa bifogad fil 164974
Så tråkigt!

Nu har vi fått börja med bommar i skritt och trav, och trav upp till 8 minuter! :banana:

Hovis var här idag, hans fru hade frågat om jag hade bytt hovslagare, hon hade inte sett mig där på länge. :confused: 🤣
(Jag har åkt dit med honom ibland när Hovis inte lyckats lösa att komma till oss och hästen desperat behövt få på en tappsko, har stört ett antal familjemiddagar kalas. :bag::angel:)

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 956
Senast: Willys
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 942
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 296
Senast: 13579vas
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 831
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka