Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Min häst har en svullnad stor som en 5-krona precis under carpus ung mellan långa sträcksenan och sidliga sträcksenan. Senorna känns...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: neferra
·
S
Hästvård Ska försöka göra en kort historia av det hela. Jag har tagit åt mig att hjälpa en person med hans unga travhäst. Hon hade tappat...
Svar
15
· Visningar
1 378
Senast: Kenzi
·
Z
Foder & Strö Har kraft PLUSS till mina hästar, gick över till det ganska nyligen.Det ska ju ges med havre.Jag undrar om man kan utesluta havren och...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: Mynta2
·
Hästvård Var inne på en hästsida idag där det var någon som påstod att man skulle rykta en häst 1 timme per sida :eek: och dessutom hade nåon...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 142
Senast: strenua
·
F
Hästvård Jag har hört att ylletäcken ska vara bland det varmaste och mest isolerande som finns, stämmer det? Hur varmt är det i förhållande...
2
Svar
25
· Visningar
6 448
Senast: martha
·
Y
Hästvård Hände en olycka nu här på kvällen. Fölet på 4 månader fick en knock av mamman och tanden flög. Det är vänstra framtanden. Den är...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: ylv4
·
C
Hästvård Nu har hästen vart halt sen i måndags. Började med en ridtur och i sista traven började han plötsligt att halta kraftigt. Dagen efter...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Tinen
·
Foder & Strö Jag köpte Kraffts Multivitamin i sirapsform för jag tyckte hästen behövde en vitaminkick så här i fällnings tider. Men... hästen...
Svar
8
· Visningar
1 131
Senast: Vimsan
·
Hästvård Jag tror knappt det är sant, men nu är det dags igen. Min lilla ettåring är sjuk :( Vi skulle på återbesök till klinik idag, och...
Svar
12
· Visningar
1 117
Senast: MiaMaria
·
S
Hästvård jag tävlar min ponny i hoppning, och nu det senaste har jag märkt att hon stått emot väldigt mycket innan hindrerna och t.o.m vägrat...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: TantEster
·
Hästvård Hej på er! Häromdagen upptäckte jag att min 4 årige valack fått nässelutslag på vänster sida vid flanken. Min fråga är varför och...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Sidekick
·
A
Hästvård Hej! för ca 4 veckor sedan så hade min häst jätte mycke sår på sig.. och dagen innan som ja upptäckte de då såg de ut som myggbätt som...
Svar
7
· Visningar
1 728
Senast: annapanna91
·
L
Hästvård Förra torsdagen upptäckte jag en liten "bulle" i karleden på höger fram på min två-åring. Den var ganska mjuk, kanske 3x3 cm (inget sår...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: SuneSpecial
·
T
Hästvård Kan det på något sätt vara en nackdel att klippa (alltså raka) hästen dagen innan laserbehandling. Har nämligen beställd tid för...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: oki
·
N
Hästvård Hovis var här idag. Min häst började blöda under bakhoven. Kan detta leda till hälta? Är det någon fara att rida henne inom två tre...
Svar
18
· Visningar
6 560
Senast: getrichdietryin
·
Hästvård jahaps, nu har hästen varit halt en vecka *suck* hoppades att hon bara skulle ha trampat snett, eller trampat på en vass sten (mycket...
Svar
12
· Visningar
1 419
Senast: vinkelina
·
D
Hästvård Jag har en 03a hemma som jag haft ute på annons och skulle sälja då jag bara ska ha en häst kvar. Hittat intresserade köpare och vi åkte...
Svar
8
· Visningar
3 973
Senast: neferra
·
Hästvård börjar funderar på att köpa hoppande bönor istället för häst. dom kan man mosa om dom blir sjuka å köpa en ny... tog för ett år sedan...
Svar
11
· Visningar
1 448
Senast: LadySara
·
Foder & Strö Någon som läst artikeln i ridsport om att fodra med havre och olja till heta hästar? Den utgick från ett försök där man kommit fram...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Senast: jenniip
·
Hästvård Nu har vi fått bekräftat att ridskolan på vår ort har kvarka. Prover togs i slutet på förra veckan, v. 37. Provsvaret kom igår...
Svar
1
· Visningar
1 105
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter