Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon härinne som varit med om att häst/ponny fått takykardi som biverkning av ventipulmin? Har ett föl som stått på penovet...
Svar
3
· Visningar
1 128
Senast: Saigon
·
G
Hästvård Har fnurlat lite på pållans bakbensskada för snart 4 år sen. Kotsenbenet på vänster bak blev skadat och det tog lång tid för det att...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Gisburne
·
Hästvård Har precis fått ett samtal från en av mina stoägare,deras 1-åriga Emla,Fyndigs förstfödda dotter fick avlivas igår..... Vid 8-tiden...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 105
Senast: Arvid
·
Foder & Strö På marknade, och även utanför, finns en mängd saker som folk använder som tillskott till sina hästar. Bl. annnat vitlök, oljor...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 751
Senast: Korven
·
A
Foder & Strö har fram tills nu gett mitt väldigt heta sto hippo cool, då jag inte vågat ge henne havre. Har även gett en del korn då hon har svårt...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Punkity
·
M
Hästvård Någonstans djupt i den innersta delen av mitt huvud kan jag dra mig till minnes om att det finns något som heter vilande artros. Det...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: MHelena
·
M
Hästvård Vi har en 4-årig halvblodsvallack med vita ben och han har fått på bakbenen som kruskor på både in och utsidan nere precis där bakre...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: moniq
·
Hästvård Jag har min häst uppstallad hos mina föräldrar. Nu i idag fick de ett brev hem att det ska komma någon och se efter verksamheten de...
Svar
15
· Visningar
1 140
Hästvård Fick lotagen utskrivet för ett fult sår min häst har. men jag undrar ska man tvätta bort det efter en stund eller ska det va kvar? har...
Svar
7
· Visningar
6 596
Senast: Bialitt
·
Hästvård Jag kastrerade min ponny igår. Jag undrar: Vad fick ni för restriktioner för era hästar efter kastrering? Är det normalt med en...
2
Svar
20
· Visningar
5 583
Senast: Tamzy
·
S
Foder & Strö Jag undrar hur mycket hö ni tror att ett varmblodssto på 155 ungefär behöver äta per dag? Hon rids ca 4-5 gånger i veckan, rids dock...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
13 138
Senast: Fina
·
R
Hästvård Min foderhäst har kissing spines. Har funderat på Back on Track-täcke, eller kanske ländtäcke. Någon med en KS-häst som har provat det...
Svar
2
· Visningar
1 407
Senast: Marita73
·
X
Hästvård Hej, min häst är en underbar liten d-ponny. Men när jag väl ska rida ut på henne blir hon så pigg/tittig så det är omöjligt att...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: xAmberx
·
P
Hästvård Trodde styngflugan var borta. Det är över 10 år sedan jag såg dem senast. Upptäckte för någon vecka sedan dessa små gula prickar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 180
Senast: Madick
·
E
Hästvård osteokondrodysplasi i strålben på båda fram? Det är då diagnos på mitt ena sto på 5 år. Jag är såhär:confused: Såg ju röntgen plåtarna...
Svar
2
· Visningar
838
Hästvård Snyft, min 3åring har stått i ett tävlingsstall i en månad (hjälp med inridning)... Nu är han hemma igen, men DE KAPADE SVANSEN! över...
Svar
15
· Visningar
4 503
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hu, hade en hemsk stund med veterinären härom dagen... Bakgrund; Har tagit över en äldre, pensionerad hbl val för att ha som sällskap...
Svar
6
· Visningar
1 027
T
Hästvård Konstig rubrik kanske, men kort bakgrundsfakta: Jag har köpt ett litet hinstföl (:love:, blivande d-ponny, som jag får hem om ngn...
Svar
11
· Visningar
1 064
Senast: skuggi
·
Hästvård Ja finns det någon där ute som har något dunder tips mot svullnad? Har en herre i stallet som har en viss förmåga att svullna från topp...
Svar
1
· Visningar
1 088
Senast: hillevie
·
L
Foder & Strö Har ett 28 år gammalt halblodsto och som många andra äldre hästar så är hon otroligt svår att hålla hullet på..:cry: hon är underbart...
2
Svar
34
· Visningar
2 658
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar