Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad de sa var att de tester som sedan görs i labet inte påvisar alla sorters parasiter och är därmed inte täckande. Du behöver alltså fortfarande maska av då du fortfarande inte kan vara säker.
Som sagt va, det är bara vad jag hört.
Hästen lider inte av ett par styngflugelarver i magen... Parasitologerna säger dessutom att växlar man medel kan man hoppa över styngflugeavmaskningen de år man har pyrantelår.Madick: och hur lätt kan det inte vara att missa ett par..? Min häst har ju lyckats lägga till fin vinterpäls redan så det är mycket hår just nu.
Vaddå mest skräp? På vilket sätt? Här vill jag ha argument och fakta på vad det är som är dåligt. Vet du inte själv så gå tillbaka och fråga.(sen säger mina forskarvänner inom biologi att det är mest skräp och inte värt pengarna)
Hästen lider inte av ett par styngflugelarver i magen... Parasitologerna säger dessutom att växlar man medel kan man hoppa över styngflugeavmaskningen de år man har pyrantelår.
Vaddå mest skräp? På vilket sätt? Här vill jag ha argument och fakta på vad det är som är dåligt. Vet du inte själv så gå tillbaka och fråga.
Ursäkta en dumbom men vad är pyrantelår
Så jag tolkar dina inlägg som att vi 'gjort rätt' i all vår okunskap. Dvs inte drabbats av panik, växla avmaskningsmedel och i första hand utgå från hästarnas allmänna kondition innan man vidtar specifika åtgärder? eller har jag totalt lyckats missuppfatta din andemening
Det låter bra
MEN - det är ofta svårt att se utanpå hästarna om de sprider maskägg eller inte, så träckprov är att föredra så man inte smittar ner markerna i onödan. Eller avmaskar fast det inte behövs.
Hästen lider inte av ett par styngflugelarver i magen... Parasitologerna säger dessutom att växlar man medel kan man hoppa över styngflugeavmaskningen de år man har pyrantelår.
Vaddå mest skräp? På vilket sätt? Här vill jag ha argument och fakta på vad det är som är dåligt. Vet du inte själv så gå tillbaka och fråga.
Jag minns inte detta så jättebra då det var ett tag sedan. Jag tror de opponerade sig mot metoden som användes, dess osäkerhet, för man kan få stor spridning pga av samlingsmetod och den manuella räkningen. Sen var det något om mängden trak som används.
Variationerna är stora och därmed osäkerheten.
Sen är ju de så insnöade att hälften vore nog ibland. Men de lät insatta (förvisso jobbar de mer med grisar, får etc om det gör någon skillnad)..