Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård tänkte bara fråga om det här med vaccination. min häst ska vaccineras 23/9 och förra året och åren innan har vi vacc. i början av...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: flickancarra
·
Hästvård Min ena häst har uppenbarligen trånga tårkanaler och han har "gråtit" sedan han föddes i stort sett. Han är självklart kollad av...
Svar
9
· Visningar
4 185
Senast: Corax
·
Hästvård Jag vill gärna ha era synpunkter på hur bra akupunktur egentligen fungerar på hästar. Berätta gärna om ni behandlat era hästar, vilket...
Svar
14
· Visningar
1 267
Senast: Belethien
·
P
Hästvård Står inför ett svårt beslut; Har hittat min drömhäst. En häst av ras med mkt behåring (hovskägg) och med det tillkommer problem (?) med...
Svar
10
· Visningar
3 489
Senast: alke_
·
Hästvård Jag har en tre månaders föl som har rivit av en bit av hoven , som har gjort att han har en ficka upp i hoven. Eftersom jag märkte det...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: hillevie
·
S
Hästvård Många tror att det bara är Islandshästar som får eksem, själv har jag en eksem-shettis så jag vet att det inte stämmer. Ni med...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 720
Senast: EsseZlooty
·
B
Foder & Strö Hejsan! jag och min syster har ett stort problem och vi är taksamma för alla svar. Det är nämligen dags att köpa foder snart och...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 665
Hästvård Jag känner att jag behöver lite råd och vägledning. För två månader sedan flyttade vi till en gård med tillräckligt många hektar (stora...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Boj
·
Z
  • Låst
Hästvård I tidningen ridsport uttalar sig Back on tracks ledning i varför deras material skulle vara så effektivt. Detta under halsbrutnade...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
17 051
Hästvård Det har börjat rinna/vätska ur min hästs ena öga. Inget var, bara "tårar" och för övrigt är det inget fel på henne alls (varken feber...
2
Svar
20
· Visningar
2 421
Senast: flashlight
·
Foder & Strö jag kryssade i mögel analys och vatten aktivitet på min hö analys + att jag ville ha en foderstat.. tog några dagar och jag fick hö...
Svar
3
· Visningar
1 291
Senast: _jeanette
·
Hästvård Såg en saluhäst som hade narkolepsi. Hur det yttrar sig på människor vet jag, men hur yttrar de sig på häst? Kan hästen somna mitt över...
Svar
4
· Visningar
1 490
Senast: ylvali2
·
A
Hästvård Min nordsvensk har haft fotskabb i över 3 år. jag upptäckte när jag fick honom att han hade en massa hudflagor på skenbenen ifrån knäet...
Svar
16
· Visningar
5 048
Senast: orcide
·
Foder & Strö Någon som vet om den innehåller havre eller inte? Behöver ett havrefritt foder. /Lizzie
Svar
2
· Visningar
692
Senast: lizzie
·
N
Hästvård Hej Jag har tängt att raka min shettis i vinter, men funderar på hur man rakar bäst så att inte selen skaver. Han har STORA:cry...
Svar
8
· Visningar
1 108
Foder & Strö Har låg proteinhalt i mitt hö (35 smrp/kg) och funderar på extra protein. Jag får i hästen 1,5 kg lusern, men sen är det stopp. Har...
Svar
18
· Visningar
4 010
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Tidigare idag när jag longerade gulleplutten på stubbåkern så brallade han och var väldigt pigg men plötsligt så hoppar han på tre ben...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: Gisburne
·
Hästvård Vid sadelgjorden. Fattar inte att jag inte märkt det tidigare, då hade jag gjort något åt det. Jag har upplevt min unghäst som pigg och...
Svar
3
· Visningar
1 073
Senast: Gisburne
·
Hästvård Hej! Funderar bara på varför vissa hovslagare använder sig av framskor även på bakhovarna? Är det bättre/sämre på något sätt...
2
Svar
34
· Visningar
4 651
Senast: pinky
·
Hästvård Min fölunge fick foderstrups fösrtoppning förra lördagen. Jag hade precis kvällsfodrat och skulle åka hem när jag såg att det rann slem...
Svar
8
· Visningar
1 413
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka