Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö En tjej i stallet frågade mig om råd gällande foder till hennes häst. Hästen är VÄLDIGT het, ses faktiskt som lite smått galen...
2
Svar
20
· Visningar
1 979
Senast: MiniLi
·
S
Foder & Strö Vad får era unghästar för foder? Har precis fått hem en 4-åring som ser ut som ett staket :o och behöver både bygga muskler och växa...
Svar
7
· Visningar
1 123
Senast: urkella
·
Hästvård Jag har för mig att det finns en lista någonstans med dopingklassade preparat för hästar? Alltså typ mediciner och liniment mm...
Svar
1
· Visningar
2 298
K
Foder & Strö Jag letar efter stärkelsefria kraftfoder och har lite svårt för att hitta några. Är det någon som vet vilka som tillverkar såna kraftfoder?
Svar
15
· Visningar
1 693
Senast: sissu
·
Hästvård Vet att det finns fler sånna här trådar, men de jag läst i tkr jag inte jag hittar något riktigt svar i. Ska nu köpa ny häst och...
2
Svar
23
· Visningar
1 868
Senast: Tuvisen
·
P
Hästvård Vårt stå visade första symptom på hälta maj 07. Vilade ett tag och tog ut ET m.m. Började jobbas försiktigt i skritt i ca augusti då...
2
Svar
36
· Visningar
3 251
Senast: Pacific
·
H
Hästvård nån här som har använt alovera gel på svallkött? hur funkar det? har ni bandage över?:confused:
Svar
5
· Visningar
949
Senast: mian10
·
P
Hästvård Var och hälsade på en bekant i hennes stall i förra veckan, där det även fanns ett halvblod med dåligt skötta hovar. De var inte verkade...
Svar
10
· Visningar
2 388
Senast: Mitra
·
K
Hästvård Någon som testat detta? Ska vara ganska nytt antar jag och verkar ju helt super om det nu funkar. Men hjälper det inte lika mycket att...
Svar
4
· Visningar
951
Senast: Clancy
·
Hästvård Finns det ngn här som har erfarenhet av att operera bort ett öga på häst? Jag undrar om eftervård och hur hästen sedan har fungerat...
2
Svar
29
· Visningar
7 056
L
Foder & Strö Vi har två lättfödda islandshästar som fortfarande går på bete och inte får komplement i form av hö eller kraftfoder. De går på stor yta...
Svar
13
· Visningar
1 973
Senast: Egonson
·
P
Hästvård Nu blir jag snart galen:mad: Här finns så mycket knott att man knappt kan vara ute själv. Det hjälper inte med mygg spray och de härjar...
Svar
12
· Visningar
3 022
Senast: Novali01
·
Foder & Strö Jag har en fölunge som nu är 3 månader och jag har lite funderingar över det här med hur man ska lägga upp utfodringen till honom lite...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 170
Senast: cutty
·
Z
Hästvård Tycker min häst urin luktar ovanligt starkt. Hon dricker väldigt bra både ute i hagen och i bxen. Men kan det kanske vara brist på...
Svar
3
· Visningar
2 154
Senast: ekedal
·
B
Hästvård Nu har mitt underverk bott hos mig i 27 dagar! Allt går verkligen toppen, mycket bättre än jag någonsin vågat hoppats på. Hovslagarens...
Svar
13
· Visningar
1 515
Senast: chira
·
C
Foder & Strö Hjälp mig! Min ponny är alldeles för tjock nu och har varit det sen betet (slutet på juli). Han får 6 kg hö (ej analyserat tyvärr) och...
Svar
8
· Visningar
956
T
Hästvård Jag tänkte att jag skulle kolla igenom mitt varmblod. Inte för att jag ska sälja utan vill bara kolla att hon är fräsch. Vem får man...
2
Svar
20
· Visningar
2 338
Senast: krambanan
·
Foder & Strö Hej! Jag har ett problem med foder till min häst, hon är extremt pigg, och behöver ett muslifoder som inte innehåller havre, och med...
Svar
15
· Visningar
1 004
Hästvård Är det någon som testat Hansbo´s Aloevera-gel? Vad har ni för erfarenheter av den isf? Står på beskrivningen att den ska vara bra mot...
Svar
1
· Visningar
621
Senast: hillevie
·
X
Hästvård Efter 6 månader med veterinärbesök och promenader fick jag börja sätta igång ponnyn igen. Vi har nu hållt på i 5 veckor i skritt och...
2
Svar
31
· Visningar
2 959
Senast: xect
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar