Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Någon som vet vad det här är för mask?? Trådliknande ca 0,5-1mm tjocka och 10cm långa.
Svar
12
· Visningar
1 385
Senast: Victorious
·
R
Foder & Strö Har precis släppt hästarna på bete. De har blivit väldigt lösa i magen, som de såklart blir i början. Men kan man ge dem något så att...
2
Svar
22
· Visningar
2 089
Senast: Ylva86
·
V
Foder & Strö Nu är jag snurrig i skallen, hur räknar man om per kg ts till per kg foder?? Det är elakt nog bara mineralerna på min analys som inte...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: veronican
·
Foder & Strö Nu måste jag få bena ut begreppen!! Vi har en andel klöver i våra vallar och har då kunnat höja smrp mängden till 40 - 50 smrp. Skönt...
Svar
19
· Visningar
5 771
Hästvård Ser ni någon nackdel att låta hästen gå med flätad man eller svans i hage? Mitt sto har jättelångt man som blir ett enda härv, och...
Svar
15
· Visningar
1 264
Senast: Centaur
·
E
Hästvård Hej, kan man ha två st shettisar ute året om? :)
Svar
4
· Visningar
911
Senast: Jeeves
·
Hästvård Jag ska köpa en väldigt trevlig liten shettis, problemet är bara att hon är ruskigt fet! :o Hur bantar jag ner henne utan att hon...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: Jamtland
·
A
Foder & Strö Har precis fått en analys av höet som jag köpt i år. På pappret så står det som två kolumner med smb rå protein, energi, kalcium osv...
Svar
3
· Visningar
1 911
Senast: Mynta2
·
Hästvård Nu vill jag inte ha en massa tjafs ifrån er som tycker det är fel att ha hästarna inne, utan jag vill ha fakta från er som valt att inte...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
16 256
Senast: Lillfi
·
B
Foder & Strö Har för första gången ett dräktigt sto och undrar nu när ni andra brukar öka fodergivan till era? Min tanke är att i november återigen...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: Equi
·
Hästvård Hur vet man om en häst har lynnesfel?
2
Svar
22
· Visningar
3 072
Senast: Pansi
·
Foder & Strö För 2 veckor sedan så fick min häst diagnosen "inflammation i hovarna" av våran distriktsveterinär. Hästen hade betett sig konstigt i ca...
Svar
6
· Visningar
2 716
Senast: sajelka
·
I
Hästvård Mitt sto (dräktigt och ska föla i mars) känns inte riktigt på topp. Hon är pigg, feberfri, ömmar ingenstans, äter, kissar, och bajsar...
Svar
9
· Visningar
909
Foder & Strö Vi har "för mkt" mark och där är en hel del som inte kommer hinna betas ner innan vintern. Jag har själv två väääldigt lättfödda hästar...
2
Svar
22
· Visningar
4 708
Senast: Centaur
·
Hästvård Hästen i fråga är en välriden dressyrhäst på lättklass nivå, har placeringar upp tom LA;6. Veterinärbesiktad (dock ej röntgad)...
Svar
9
· Visningar
1 320
Senast: Curtis
·
Hästvård Har idag bestämt mig att åka med den andra hästen till kliniken och kolla upp henne och kände helt hur allt bara rann över.... Var...
Svar
6
· Visningar
1 490
Senast: Behati
·
I
Hästvård hej på er i vilken ålder kan man longera en häst? och min häst är lös i magen kan de hänga i hop med att hon äter mkt päron från ett...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: Ellyne
·
Foder & Strö Va skulle ja kunna ge till ett halvblod med mycke fullblod i som är pigg men smal. Vill inte ha nått med havre i. Skulle vilja få upp...
Svar
8
· Visningar
965
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Jag startade en tråd en bit in i augusti eftersom jag var bekymrad över min hästs hull. Så här såg han ut då: Sedan dess har...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö vårt dräktiga sto har fått kolik 2 ggr under en veckas period! hon har inte fått det tidigare, dock sa hennes förra ägare att hon kunde...
Svar
13
· Visningar
5 289
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp