Jag har haft en New Forest C ponny och har nu två Stora halvblodshästar, En liten bebis på 3 år och en tant på 12 år
Jag har aldrig velat ha dom ute eftersom det är så mycket om folk som håller på att skära hästar osv. en av andledningarna, Saker är läskigare på natten även för hästar, dvs, kommer det en älg farande rätt igenom hagen så är chanser väldigt stor att hästarna blir rädda och kan springa igenom både staket å skog å mark.! en häst som är rädd stannar inte för något. Jag har mina hästar hemma, hagarna ligger nära huset, men den stora osäkerheten över att någonting hemskt händer medans man ligger och sover är hemsk! och jag släpper alltid ut dom tidigt på morgonen vid 4-5 under sommmarhalvåret å tar in dom vid 23 -24 på kvällen, Hästar mår jätte bra av att vara ute ,men man skall själv kunna sova lungt på natten utan att behäva kolla ut genom fönstret en gång i timmen för att se så allting står rätt till! Jag tränar och tävlar regelbundet med mina hästar, och vill därför ha dom inne för att hästarna är alltid mycket mer utvilade om dom står i stallet på natten
min c ponny gick ute ibland för han hade alltid varit ute hos sin förra ägare., men han var bra mycket tröttare om han hade varit ute på natten. Jag kan bara hitta fördelar med att ha dom inne på natten Absolut
och mina hästar har alltid velat komma in och jag tror dom tycker det är skönt att sova ordenligt
sen så får man mocka året runt men det är ju ett bra mycket indre problem än om att det skulle hända hästen något hemskt på natten ! Nu insåg jag att jag har skrivet ett jätte långt inlägg, haha starkt om någon orkar att läsa allting