E
Equi
Sv: Ni som valt att ha era hästar inne
Jag uppfattar det inte som att det måste vara just exakt 10 h, utan det är bättre ju längre de är ute i hagen . Dessutom är det väl fullt möjligt att ta in en häst från hagen, rida och sköta om det för att sedan släppa ut den igen??
Rider du efter 21? Eller före 7? Annars är din häst inte ute 13 h per dag de dagar du rider. Och varför mår de bra om de är ute just 10 h per dag? Det är inte halva dygnet. Kan hästar klockan?
Inte enbart riktat till dig.
Men alla ni som tycker det är otänkbart och förfärligt att ha hästarna ute mindre än 8 h/dag. Varför har ni bestämt er för just det antalet timmar? Och hur mäter ni att en häst som är ute 9 h/dag mår bättre än den som är ute 6 h/dag. Jag skulle vilja se en hållbar argumentation. Inte bara något ni har bestämt er för enbart för att du tycker det känns bra för dig om du varit häst.
Jag är inte på något vis för att de ska stå inne helt när de inte rids eller sköts men ute i omotiverat stor mängd nej tack. Vet man inte vad hästen har för rörelse behov får man väl gardera sig men så länge hästarna mår bra räknar inte jag timmarna.
Jag uppfattar det inte som att det måste vara just exakt 10 h, utan det är bättre ju längre de är ute i hagen . Dessutom är det väl fullt möjligt att ta in en häst från hagen, rida och sköta om det för att sedan släppa ut den igen??