Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Anser ni att om man t.ex gör en fläta i pannluggen eller några i manen, att man MÅSTE ta bort dom innan hästarna släpps ut i hagen igen...
2
Svar
28
· Visningar
4 439
Senast: juni_cool
·
M
Hästvård Min nyinköpta herbert kastrerades i förrgår och jag fick inget vettigt svar ur vetrinär när det gällde att börja rida. Han ska trava en...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: martha
·
Hästvård http://i163.photobucket.com/albums/t290/lady_vip/chilisbog003.jpg?t=1222601579...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: lady_vip
·
C
Hästvård Var till ATG idag med Montana. Det visade sig att han hade pålagringar på kotan hö. fram. Vet sa att han inte ens skulle funka som...
Svar
10
· Visningar
1 520
Senast: mariamadelene
·
Hästvård Hur i jösse namn lägger man detta? Har inga hästlindor hemma utan ska använda vanliga lindor som man köper på apotek.Men hur lägger man...
2
Svar
20
· Visningar
11 407
Senast: Opartisk
·
Hästvård Nu börjar det kännas ganska olustigt med Elviras ben känner jag, så jag skulle vilja svamla av mig lite... Hon är 4 år nu, men redan...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: mårran
·
G
Hästvård Har letat i mina böcker, frågat min lärare i foderlära men ingenstans finner jag någon information och läraren känner inte till att det...
Svar
5
· Visningar
3 352
Senast: panzy
·
Foder & Strö Jag har alltid använt mig av färdigfoder förut, och aldrig behövt tillsätta några mineraler. Men nu så får min häst bara lucern och...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: mahlmt
·
S
Hästvård Upptäckte idag när jag skulle ta ut hästarna att min hade lite fuktig brunaktikt klet längst ner på örat. Hon var irriterad när jag tog...
Svar
4
· Visningar
2 244
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag drunknar i äpplen här hemma och mina pållar äter dem med förtjusning. MEN.... hur mkt äpplen är hälsosamt att ge sin häst per...
2
Svar
24
· Visningar
2 260
Senast: gylle
·
L
Hästvård Är det någon som vet hur shockwawe funkar och om det är bra?:confused:
2
Svar
20
· Visningar
2 374
Senast: Bialitt
·
R
Foder & Strö Vad rekommenderar ni? Har en häst som jag ska ösa i protein eftersom inte hösilaget räcker till. Vad jag har förstått så innehåller båda...
Svar
8
· Visningar
1 354
Senast: MaRomer
·
M
Hästvård Jag har skaffat mig en 11årig haflinger av grov typ, nybliven valack som är en aning överviktig. Vetrinären säger att han behöver gå ner...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: sthu
·
Ï
Hästvård lämnade ut min häst på foder för ca 3 veckor sedan. första morgonen när tjejen som har honom skulle släppa ut honom. hostade han...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: JBL
·
T
Hästvård Nu är min älskade sköthäst sjuk! Jag har ingen aning om vad som är fel men symptomen är att han svettas hur mycket som helst och...
2
Svar
20
· Visningar
1 818
Senast: Tooveee
·
T
  • Låst
Hästvård Jag vet att det finns massor av avmaskningstrådar, men jag har inte hittat svar på min fråga i alla de jag sökt i. Jag undrar om och...
Svar
17
· Visningar
11 186
Senast: Boj
·
Z
Foder & Strö Kan någon ge förslag på vad man kan ge en häst som behöver bygga på sig muskler och förbättra konditonen? Vet att e-vitamin är jätte...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: mahlmt
·
S
Foder & Strö Jag tänkte börja ge min ponny foderjäst, då det lär vara bra för hovarna. Funderade nu om det är någon som INTE har fått bättre hovar av...
Svar
14
· Visningar
2 578
Senast: catya
·
Foder & Strö Jag brukar inte ha problem att göra foderstater, men den här gången behöver jag råd. Jag har en inackordering som var ruskigt mager när...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: bigganl
·
V
Hästvård Någon som vet vad det här är för mask?? Trådliknande ca 0,5-1mm tjocka och 10cm långa.
Svar
12
· Visningar
1 385
Senast: Victorious
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025