Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö vad ska man ge henne? hon är 4 mån. äter inte i egen krubba utan äter bara i mammans eftersom en egen inte duger. jag kan inte ställa...
Svar
7
· Visningar
1 029
M
Hästvård hej... jag undrar om det e någon som haft en häst med en centimeter kortare bakben än det andra? och om det e farligt eller så.. hört...
Svar
7
· Visningar
1 345
Hästvård Första frosten i morse ! Vi är många som fått lära oss att frostnupet gräs är något som kan orsaka fång. Men vad är det egentligen...
Svar
19
· Visningar
3 713
Hästvård Jag är kanske eventuellt :angel: spekulant på en häst som enligt ägaren fick en skada som 1,5åring. De vet inte vad som hände, släpade...
Svar
3
· Visningar
2 996
Senast: Lejonelle
·
H
Hästvård när en massör var och tömkörde min häst efter hon hade vart och masserat en vecka innan då hon kände att hästen var stel . vid...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Cambino
·
A
Hästvård Min häst har till och från i några dagar haft problem med ett öga. Det varar inte, det rinner inte, men han står med det halvstängt...
Svar
2
· Visningar
1 022
Senast: LiselotteA
·
Foder & Strö Kan jag har mina hästar på dessa beten?? Blir tokig snart, alla äger olika!! Jag ska ta över arrendet på min svärfars mark nu i...
2
Svar
32
· Visningar
6 731
Senast: kaninlina
·
F
Hästvård eftersom jag går i hästköpartankar vill jag naturligtvis ha en frisk häst utan dolda fel eller skador som kan uppkomma efter ett tag...
Svar
8
· Visningar
1 246
Senast: Werze
·
Foder & Strö Har säkert frågats 1000 gånger innan men har letat som en tok utan att finna svar :p Hur länge ska man blötlägga vetekli till häst? Jag...
Svar
4
· Visningar
4 218
Senast: Minnaa
·
G
Hästvård Behöver lite tips & råd för att stoppa min häst , hon förvandlas till en bäver i boxen! Försöker att stoppa henne med att plåtsko allt...
Svar
10
· Visningar
1 875
Senast: Morran
·
Hästvård Ni som vattnar era hästar med balja/kar i hagen, hur ofta byter nu det? Och hur ofta skurar ni ur själva baljan? Dels sommar, dels...
2
Svar
33
· Visningar
5 766
Senast: nexxa
·
Hästvård hur gör ni som har hästar som är/har varit rädda för klippmaskinen? Är det lugnande spruta som gäller eller har ni lyckats vänja dem vid...
Svar
11
· Visningar
1 961
Senast: Arabizar
·
H
Hästvård Vilken är den normala dosen Finadyne till en 500 kg häst som behöver en måttlig behandling pga inflammation?
Svar
8
· Visningar
4 451
Foder & Strö Är på jakt efter ett kraftfoder med högt proteininnehåll som samtidigt är så fritt från havre som möjligt. Funkar Krafft Pluss Grön...
2
Svar
24
· Visningar
2 343
S
Hästvård Vad hjälper de olika vitaminerna till? Dvs vitlök, linfröolja, biotin, äppelcidervinägen, B vit, E vit, C vit, A vit och alla de där...
2
Svar
37
· Visningar
3 085
Hästvård med risk för att få alla emot mig. min häst var halt i lite mer en en vecka. i måndags blev hon igångsatt av min hästskötare, som...
2
Svar
24
· Visningar
4 204
Senast: Trilla
·
Foder & Strö Jag behöver 25 MJ, att addera i kraftfoderväg. Det behöver inte vara rent MJ, men protein behövs egentligen inte, så det gör inget om...
Svar
12
· Visningar
1 170
H
Foder & Strö Hej. Står inhyst i ett stall som köper havre direkt från en bonde. Sist det hämtades (jag var inte med) sa han att det är årets havre så...
Svar
6
· Visningar
1 495
Senast: Prick
·
A
Foder & Strö Jag får så dåligt samvete när jag lägger in ynka tre kilo i boxen på kvällen till min fodervärdade b-ponny :crazy: Det ser så lite ut...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 705
Senast: ako
·
T
Foder & Strö Fick höra idag att man kunde ge lite äppelcidervinäger till ston som hade lite "bråkiga" hormoner under brunsten, så skulle de lugna sig...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: Triax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30