Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Måste fråga lite om olika foder: Lusern: har hört att det är bra för att få hästen att gå upp i vikt. Korn: ska också ge fett men...
Svar
1
· Visningar
643
F
Hästvård Som sagt var är jag inte så insatt på sidan ännu och detta blir mitt andra inlägg. Jag undrar om det är "för sent" att kastrera en...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: hillevie
·
Hästvård Om man vill hejda vinterpälsen litegrann, hur mkt hjälper då egentligen att ha hästen täckad?
2
Svar
21
· Visningar
1 753
Senast: Centaur
·
Hästvård Det är så att en vän ringde mig häromdagen för att berätta en en av våra fd inackorderingar troligen fört med sig blodmask till stallet...
Svar
7
· Visningar
4 147
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Min häst får ca 1,5 kg havre om dagen men är lite havre het!!Läste någonstans på forumet att man skulle öka giva havre så kunde hästen...
Svar
7
· Visningar
2 490
Senast: pinky
·
M
Hästvård Har hört att Bachdroppar kan få hästar att bli lugna! stämmer det? eller är det någon som har ett annat tips?
Svar
12
· Visningar
1 093
Senast: milton the best
·
Hästvård Springer en halt häst runt och busar i hagen med sin hagkompis?? Bara en allmän fundering...jag menar iprincip om dom springer fast...
Svar
10
· Visningar
1 287
Senast: Kicki_83
·
S
Hästvård Använder Back on Track på min häst som ha en senskada. Jag håller på att vänja henne vid dom för att hon skall kunna ha dom hela...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Ia4
·
C
Foder & Strö Någon som hört talas om detta fullfoder o provat detta? Det är alltså ett spannmålsFRITT foder. Klart jag tycker att DET HÄR fullfodret...
Svar
9
· Visningar
2 083
Senast: sassiball
·
S
Hästvård Vet inte var jag skulle lägga den här tråden men såhär är det. Mitt sto har haft ett föl och dom är nu skilda och har varit det väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 176
Senast: Ia4
·
M
Hästvård Jag har ett sto på 3½ år som bar blivit gallig i hasen. Hon är inte varm eller svullen visar inte heller någon hälta. Jag flyttade henne...
Svar
7
· Visningar
1 326
Senast: mija87
·
G
Foder & Strö Har ni något tips på ett energirikt foder eller tillskott till hästar som är lite segare? Min rids regelbundet och är i kondition men...
Svar
9
· Visningar
1 722
Senast: kaninlina
·
G
Hästvård Jag använder Muskel-E till hästarna, på förpackningen står det att det motverkar mjölksyra och en massa annat junk. Är det något att ha...
Svar
9
· Visningar
2 751
Senast: pinky
·
L
Foder & Strö Har köpt "Hippo bas cool" havrefritt pga pigg häst, tycker hon är pigg ändå. Allt foder har blivit så dyrt, Hippo`t kostar 147 kr för 25...
Svar
13
· Visningar
3 193
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö En spinnoff på denna tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=918341 Pratade med tjejen som äger hästen i helgen. Gav mina...
Svar
7
· Visningar
908
Hästvård Om hästen är äldre, säg född -06 och har en senkontraktur, hur stor är chansen att det växer bort? Och är det ärftligt?
Svar
5
· Visningar
1 627
Senast: maria_b
·
P
Hästvård Finns det nån här som har erfarenhet av det? Har nämligen haft kontakt med vet då vår ponny har det verkligt jobbigt med knotten. Hon...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 929
Foder & Strö Som foder till hästar. Är det vanligt? För och nackdelar om man jämför med havre/korn. Tacksam för svar.
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: Centaur
·
Hästvård Min ena häst hade näsblod när hon kom in från hagen dag.. Hon hade det en gång i sommras med.. Kan dom bara få det ibland eller bör...
Svar
9
· Visningar
1 679
Senast: Sanette
·
Hästvård Jag har ett föl som är ca.3 mån gammal. De går normalt ute på lösdrift dygnet runt. den 18e september hittade vi fölet halt i hagen och...
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur