Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur himla kinkigt är det egentligen med kvoten på unghästar? Det här verkar mer och mer bli en vinter på undantag på alla möjliga...
Svar
7
· Visningar
1 324
Hästvård Kan lucernhack orsaka foderstrupsförstoppning? Konsulterade vet idag, och han menade att det var förstoppning, och då undrar jag om jag...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: cristobal
·
Hästvård Vad tror ni? Ännu en gång har jag skadad häst. Frågan är vad det är med denna häst denna gången. Ska ringa och boka tid på...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 441
Foder & Strö Jag blir vansinnig. Jag har fanimej det ENKLASTE kraftfodret som bas både till grisarna och hästarna. Vanligt simpelt kornkross. Och nu...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Masse
·
P
Hästvård hej! ska kolla på en travare, troligtvis vbl, imån. han är 7 år, gått på travet, snäll i alla lägen, valack, inkörd och...
2
Svar
37
· Visningar
2 904
Senast: Equi
·
Hästvård Helt onödigt kanske.. Men jag funderar över min häst svettning på låret. Hon är ofta fuktig där, mer eller mindre. Det blev så efter...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Efter att ha haft unghästar i flera års tid har fokus legat på protein och det har jag ganska bra kläm på nu tycker jag. Problemet i...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: Eastwick
·
L
Foder & Strö Är det någon som vet hur mycket djävulsklo man kan ge per dag i gram? Köpte hackad rot. Kan man blöta in det i betfor eller vetekli...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Har ett bekymmer med min häst... han vill inte röra sig ur boxen på morgonen... Är stel o tar inte ut steget ordentligt med sina bakben...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Annikan
·
  • Låst
Foder & Strö kan någon förklara UTAN att ta bort tråden hela tiden eller vad som nu händer, varför får den inte vara kvar???? här tänkte jag att...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst började gå ner i vikt vid installningen, det var dock inplanerat iom han samtidigt motionerades mera. Han åt bra och var glad...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 597
Senast: Hambo
·
K
Hästvård Min häst har i 1,5 år haft problem med hältor. Han blev halt i maj 2007 när han va igång och tränades ganska mkt. Han behandlades i...
2
Svar
27
· Visningar
2 131
Senast: klabbarparn
·
Hästvård Här kommer en uppföljartråd till: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=906586 Nu har en annan utbildad hovslagare verkat...
2
Svar
33
· Visningar
6 808
Senast: Tinen
·
Hästvård I går när jag kom till stallet var damen svullen i bakbenen. Ganska rejält också. Ingen värme, inte trycköm och inte halt. Bestämde mig...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Mysaan
·
F
Hästvård Kanske en dum fråga men bör man uppsöka klinik vid förstärkt puls i en kota utan någon hälta eller ömhet? :confused: Lite...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: Hambo
·
Hästvård Jag har läst runt lite på nätet nu, och nu funderar jag ev. på att spårklippa min dam när hon satt mer päls (okt/nov), alltså bara en...
Svar
3
· Visningar
852
Foder & Strö Hur mycket soja kan man fodra med per mål eller per dag? /Lizzie
2 3
Svar
40
· Visningar
3 982
B
Hästvård Hej ! Jag tänkte berätta om en gård i nyköping som jag var och provred en häst på. LÄS FAST DET ÄR MKT, MEN DET ÄR SÅ HEMSKT...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 482
Senast: Zephira
·
E
Hästvård Min häst har knottror på halsen, ansiktet mm och det liknar regnskållor på beskrivningen. Vet sa att det "ser ut som regnskållor" också...
2
Svar
21
· Visningar
3 722
Senast: Dosami
·
F
Hästvård Min ponny fäller otroligt mycket, och detta har pågått i en vecka ungefär. Först så antog jag att hon kanske började sätta vinterpäls...
Svar
2
· Visningar
635
Senast: foreverflugan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025