Sv: Djurplågeri ??!
Bra skrivet! och snällt att du ställer upp!!!
Ta inte åt dig av alla taskiga kommentarer här på Buke. Det du gjorde var rätt, att anmäla detta.
Jag kan förstå din situation, man VILL hjälpa dessa hästar, och så här i efterhand så kanske det var fel att rida med tanke på deras hälsa, men just i den stunden du var där så kan jag tänka mig att du gjorde det ändå för att ägaren ansåg att det var okej. PM-a gärna mig om du inte vill svara här för jag vill gärna veta din ålder, om du hade någon annan kompis/vuxen etc med dig och lite annat. Jag bor som sagt i närheten och kanske kan vara till hjälp eller stöd.
Till alla som undrar; stallet har under många år haft samma problem som TS beskriver. Just katterna är ett gott kännetecken, små och svanslösa (inavel?)med rinnande ögon. Hästarna gick när jag var där för ett år sen på lösdrift och såg ganska ok ut. Nu vet jag inte. För länge sedan var det dock kaos... Kanske är det illa igen. Hoppas kommunen vet vad de gör, vi har en erfaren inspektör här som kan skilja på rätt och fel, tack och lov!
Bra skrivet! och snällt att du ställer upp!!!