Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Hejsan. Har ni haft besök av tandläkaren till era hästar? Hur ofta? Vad ansåg ni om undersökningen? Jag hade besök av en veterinär...
Svar
11
· Visningar
2 576
Senast: Tamzy
·
Hästvård Någon som vet på ett ungefär vad en ultraljudsundersökning kostar? Jag glömde ju fråga när jag var på kliniken.. Tänkte att det kan ju...
Svar
9
· Visningar
3 017
Senast: bollen__
·
B
Hästvård Vad skulle ni göra? Hästen jag har fått en mugg attack. Har tydligen lätt att få det. Har behandlat det och det ser bra ut. Hagarna...
Svar
11
· Visningar
1 095
Senast: Alexandra_W
·
C
Hästvård Hej. Har ni hästar som har problem att hålla hullet? Jag har ett halvblod på 15år som vid mista lilla förändring i livet tappar i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 308
Senast: C_J
·
F
Foder & Strö Hejsan!Kan någon hjälpa mig med utfodringstips till min dräktiga häst?Hon ska bli mamma i Maj men jag vill ge henne extra redan nu...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: farsta61
·
Foder & Strö Hur många hektar vall tar ni erat grovfoder ifrån och till hur många hästar räcker det?? Har nu startat min egen verksamhet och jag...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: Lella
·
Foder & Strö har en häst hemma som är krubbitare. han krubbiter nästintill enbart när han fått sitt kraftfoder och jag funderade på en dag om jag ev...
Svar
4
· Visningar
1 146
Senast: Lella
·
Hästvård Läste en annan tråd om avlivning och började fundera på om man får avliva (bulta) sin häst själv? Någon som vet? Jag har ingen aning...
Svar
3
· Visningar
1 540
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Ska vad kostar en vaccination, alltså en vanlig årlig vaccination plus boutulismvaccination (per spruta) ska göra det idag men vet inte...
Svar
6
· Visningar
806
Senast: Alexandra_W
·
O
Hästvård Har köpt vuxen, tidigare ovaccinerad häst (stelkramp) som har fått sina två första vaccinationer men som jag idag upptäckte skulle haft...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Oceanien
·
Hästvård hej! vi har ett fullblods sto på 6 år som tidigare gått på banan men nu är ridhäst. vi köpte henne i mars (tror jag) och då såg hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 622
Senast: Loppz
·
Hästvård Igår när jag red novan så var hon mycket positiv och framåt. Jag red ca 8 km på en pigg och positiv häst. På hemvägen blev hon lite...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: Shaggy
·
D
Hästvård Vår 3,5 åring har plötsligt fött sadeltvång något som han inte visat tendenser på innan. När han skulle sadlas häromdagen bara slänge...
Svar
11
· Visningar
2 520
Senast: carre10
·
A
Foder & Strö Har en ponny hemma som är lättfödd! Årets hö är ganska energirikt så jag kommer ta bort kraffodret hon fått tidigare, och bara ge...
Svar
8
· Visningar
1 592
Senast: sthu
·
Foder & Strö Vårt sto äter just nu fri tillgång på hö 1 kg lusernpellets 4 kg havre 1,5 kg kraft pluss grön Skulle vara intressant att höra vad...
Svar
11
· Visningar
1 763
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Jag vet inte om det redan finns någon tråd, jag hitta ingen när jag sökte. So here we goo! Hur länge kan befor ligga i blöt utan att...
Svar
8
· Visningar
1 021
Senast: eyz
·
F
Hästvård Någon som har erfarenhet av Borelia eller Elishia på häst? Nämligen så att min ponny är inte sitt forna jag, vissa dagar är hon jätte...
Svar
1
· Visningar
1 538
Senast: TantEster
·
I
Hästvård hej! det är så att min häst tappar skorna jämt.. lr det känns så just nu iaf! Ikväll skulle jag iväg och rida lektion och gjort i...
Svar
15
· Visningar
6 597
Senast: Insanity
·
Hästvård hur gör man med en häst som är lite förkyld? det rinner lite ur min häst ena näsborre ibland, det är genomskinligt snor. ingen temp och...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: TantEster
·
Hästvård Jag har en häst som har en rätt så känslig mage, får ganska lätt kolikkänningar och har en lätt sån just nu. Det är inte värre än att...
2
Svar
29
· Visningar
5 399
Senast: Fria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025