Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur gör man egentligen för att räkna ut hur mkt grovfoder hästen behöver om dagen. Alltså enl. den rekomenderade givan. (Är väl 1,5kg...
Svar
11
· Visningar
1 650
Senast: ako
·
Hästvård känner mig lite okunnig nu. har ju en halt häst utan fel (hon är inte varm, ömmar inte och faller in i trav tex när man tar henne...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 932
Senast: heidi maria
·
Hästvård Ja min kära häst har fått en konstig svullnad på hasen, jag skriver först hur den ser ut och sen vad sjukdomshistoriken är då jag antar...
2
Svar
37
· Visningar
10 552
Senast: SiZo
·
M
Hästvård Varför har man hästar om man inte bryr sig om dem? Hur kan man ha ett Stuteri när man bara ser hästar som produkter. Detta är ett...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 389
Senast: Belethien
·
Foder & Strö Är det verkligen så att priset på grovfoder DUBBLATS i år??? Vi kommer att få betala dubbla priset för hösilage i år och det blir ganska...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 725
Foder & Strö Hur stor skillnad är det på ättid på silage och hö. Dvs hur påverkar Ts halten ättiden. Rent teoretiskt känns det som att ju mer...
Svar
6
· Visningar
1 047
Senast: Alexandra_W
·
F
Hästvård Kan det vara så att det är något dolt fel på hästen, trots att det inte märks i ridningen och hästen är pigg och glad och arbetsvillig...
Svar
11
· Visningar
1 426
Senast: norpan
·
Foder & Strö kan det vara farligt för hästarna att äta av nedfallna äpplen från äppelträd som finns i hagarna??? om de äter i mängder för det gör de...
Svar
15
· Visningar
2 446
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Kanske en dum fråga, men jag vill veta hur ni andra gjort. Det är så här att det var jääättemånga år sen jag hade en unghäst. Har nu...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: Gullan86
·
Foder & Strö Vet att det finns en äldre tråd om att gamla hästar kan bli stissiga av lucern, vill fortsätta den här. Påstående kom visst från USA...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
11 348
Senast: Gullan86
·
Foder & Strö räknar man med att ett 6 månaders föl får i sig på fri tillgång lösdrift? Ts 50.3% Och vad beräknar man för vikt om förväntad vuxenvikt...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Sar
·
Hästvård Min häst har nyligen (två veckor) börjat se ut som om hon står och surplar efter det att hon ätit. Första gången jag såg det var när hon...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hej!! Jag har fått en foderstat uträknad till ponnyn jag rider... Men jag e heemskt glömsk :crazy:.. Så jag kmr inte ihåg om en...
Svar
6
· Visningar
1 078
Hästvård Det är dags att vaccinera, mot såväl stelkramp som influensa och botulism. Fölet i fråga är född mitten på maj, så han är 4,5 månad nu...
Svar
7
· Visningar
1 124
Senast: Antiqua
·
B
Hästvård Min klantponny lyckades i Söndag fläka upp 1 dm långt reva i ena näsborren. Han är självfallet sydd men problemet nu är att skadan har...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: JForsberg
·
E
Hästvård Min häst har under flera veckor varit småhalt bak, men hon har varit ömfotad fram så jag har trott att det har varit det som har varit...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Alexandra_W
·
T
Foder & Strö Då var det dags att leta foder till hösten... och det ser lite dåligt ut här i området.. Har endast fått tag på hö till min häst men...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 741
Senast: lundborg
·
Hästvård Vilken utrustning krävs för att utreda bäcken ordentligt? Min häst trampade fast i ett hål med ett bakben för drygt 2 veckor sedan och...
Svar
17
· Visningar
1 661
Senast: Totti
·
G
Hästvård Behöver lite råd. Som flera säkert läst så dog min hingst i somras, utan någon egentlig förklaring. Proverna visade akut blodbrist, inte...
Svar
16
· Visningar
2 133
Senast: Gisburne
·
C
Hästvård Jag undrar ang vaccinationer, jag gjorde om grundvaccinationen på båda mina hästar, Stelkramp, butolism och hästinfluensa med början...
2
Svar
20
· Visningar
1 969
Senast: C_J
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London