Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en liten shettisdam på två år här hemma, hennes ögon har börjat rinna, Stallade in dem nu i tisdags så vet inte om det kan va pga av...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Royal_724
·
M
  • Låst
Foder & Strö nån som vet hur mycket 5 dl havre väger ungefär? har ingen våg i stallet och glömmer jämt ta med.
Svar
18
· Visningar
13 262
Senast: Boj
·
Foder & Strö Ja min lilla fölis går bärsärkargång på saltstenen!! :devil: Är de farligt så ja ska ta bort den? Eller är de att den behöver...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: minternet
·
J
Hästvård Hade hem veterinären igår och han kollade på min ponny. Hon har ett sår på karleden, som visade sig att vara en karleds infektion. Jag...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: Lillekarl
·
Foder & Strö jag har för lite protein i mitt hö så jag måste lägga till.. har gett lusern men ena hästen bli lite knäpp i skallen av lusernet så nu...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Mystofflan
·
  • Låst
Foder & Strö Alltså, hur mycket väger 1 liter Krafft Groov 90? ...eller hur många liter får man ur en säck?
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: Boj
·
H
Hästvård Jag hittade i dag massa små och hårda knölar på både utsida och insidan, på våran hästs ben. Dom satt mellan knät och kotan. Det var...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: hannanilsson
·
L
Foder & Strö Jag undrar över det här med att vattna hö... Brukar ni göra det, och isåfall varför?? Jag har lärt mig att göra det för att minska en...
Svar
16
· Visningar
4 702
Senast: nyponros
·
E
Foder & Strö Hon ska tränas till distanshäst och jag har börjat träna upp muskler och senor, och ibland kör vi tempo. Rider henne ca 5 dar/V Foder...
Svar
13
· Visningar
1 434
Senast: Emblagirl
·
B
Hästvård Var i dag och tittade på ett fullblod en underbar häst. Ända felet var att hon hade väldgt platta fötter nästan som en ankfot och hade...
Svar
3
· Visningar
1 591
Senast: ancan
·
B
Hästvård Hej!'' Såg detta i min hästs öra häromdagen - Någon som vet vad det är? Det ser liksom ut som svamp lr nått - men vad ska man då...
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: werah
·
Foder & Strö Ska snart iväg och hämta några höbalar hos en bonde. Det är småbalar, och jag frågade vad de väger. "Det är svårt att säga, men en 12-15...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 179
Senast: bettysmatte
·
R
Foder & Strö Vad är det bästa att välja till en 4 månaders fölunge? Kraffts groov 125 eller mjölkpellets?
Svar
4
· Visningar
942
Senast: ameo
·
Foder & Strö Ngn som har erfarenhet får gärna ge mig tips om glucosamin just till äldre hästar. Fördelar, nackdelar, återförsäljar, sort. Ja, allt...
2
Svar
38
· Visningar
5 234
Senast: Mack_Lobell
·
Hästvård Min häst har drabbats av en streckning av ytliga böjsenan i juni. Dagen efter gick hon dock normalt så vi släppte henne på bete under 2...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: coari
·
Foder & Strö I mitt stall ingår 2 fodringar per dag så jag tänkte lägga till en vid insläpp eftersom jag ändå är där då. Var längesen jag hade häst...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 209
Senast: rutger21
·
P
Foder & Strö Hej jag funderar lite kring att fodra upp en pålle. Den har en välgjord foderstat enligt ett bra program. Trots detta skulle jag gärna...
Svar
8
· Visningar
935
Senast: ponnydamen
·
Hästvård Hon använder alltså inte hela hoven när hon går. I princip sätter hon knappt ner trakterna alls. Är väl lite som om vi skulle gå runt...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 755
Senast: Totti
·
Hästvård Någon som har nån dunder kur mot lymfangit? Min häst har problem med lymfangit från och till. Det svullnar rejält, hela benet. Hon får...
2
Svar
36
· Visningar
5 818
Senast: klabbarparn
·
K
Hästvård Igår va min häst normal i alla benen, men i morse va han "lymfangit-svullen" ifrån hasen och neråt.(Ej svullen i själva hasen.)...
Svar
15
· Visningar
1 210
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur