Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vad säger ni, snart börjar det bli dax att klippa hästen, skall vänta tills hon har satt vinterpälsen klart, så får vi sen sen vad som...
Svar
9
· Visningar
1 132
Senast: MorvanMorr
·
Hästvård Hej En snabb fråga till er som vet: - Är det ofarligt att använda kylspray på benen? Alltså kan något förvärras av det? Min häst var...
Svar
15
· Visningar
3 723
Senast: axel
·
K
Hästvård varför använder ni det? vad ger det för effekt? vart använder ni det? vilket liniment?
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Flipp
·
S
Hästvård Hej ! På torsdag är det första gången jag klipper min femåriga nordsvensk, hon har aldrig varit klippt förut. Tror ni hon kommer...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Wippos
·
Hästvård Nagot har hant med min hast. det borjade i mandags nar han gjorde ngt konstigt med hoger bak nar jag red, jag tog naturligtvis in honom...
Svar
2
· Visningar
832
·
C
Hästvård Jag har fortfarande ute mina tjockisar ( :p ) ute dygnet runt. Det har varit så fint väder här. Ganska kyliga nätter, ner emot 5-10...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 246
·
T
Hästvård I sommras böjade ponnyn att flagna i öronen, och det blir liksom bara mer och mer. Nu är det så pass mycket att man nästan snöar in när...
Svar
1
· Visningar
1 413
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö När stallar ni in era hästar och varför just då? flyttas hästarna samtidigt till vinterhagen då? har era vinterhagar fått vila tills...
Svar
8
· Visningar
953
Senast: arabia
·
R
Hästvård Behöver lite rådgivning och "brainstorming". Jag var borta under helgen så min kompis skötte min häst. Min häst var enligt uppgift...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Rockypro
·
Hästvård Påverkas era äldre hästar av pälssättningen? Min fäller för fullt och sätter vinterpäls.Tycker hon känns lite slö i ridningen också.Är...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: misen
·
D
Foder & Strö Finns de någonstans på nätet där man kan ta reda på de olika näringsvärderna (generellt) i olika foder? Jag tänker då på t.ex. korn...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: dolphinsmile
·
H
Hästvård Från att ha avlastat båda fram pga felaktig verkning med hovbenssänkning i trakterna och i och med detta hovledsinflammationer till att...
Svar
10
· Visningar
1 508
Senast: Helan
·
Foder & Strö Min gamla skrutta fodrar jag med lusern för att hon ska hålla hullet bättre. I min närhet finns bara gr***gården att handla på och dom...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: Mikan
·
E
Hästvård Ikväll när jag red på våran lilla uteridbana så hände det en olycka. Vi kom lite snävt i en kurva i galopp, och hästen halkar och går...
Svar
12
· Visningar
3 920
Senast: Tf-anv
·
L
Hästvård vi har problem med att en av hästarna alltid ska igenom vid insläppet (grinden). De börjar se ut som ett spindelnät .. Nu till min...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Masse
·
Hästvård Jag måste nog vara den enda som är lycklig över detta :D Men de senaste dagarna har jag märkt en stor förändring på min nordsvensk. Han...
Svar
14
· Visningar
1 631
Senast: janis
·
Hästvård eller ja i detta fallet hittades de blod i högra lungan.. är totalt oinsatt om sånt.. så vad vet ni bukare om sånt??+
Svar
12
· Visningar
3 680
Senast: LadySara
·
C
Hästvård Hej. Har inte hittat någon direkt tråd om var man kan titta på bilder på era hästar. Kul att se bilder på andras hästar ju, då kan...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: trav_malin
·
A
Hästvård Hej allesammans, hoppas att sommaren varit bra! Har mina hästar på bete ännu och häromdagen när jag kollade till dom så hade mitt sto...
Svar
4
· Visningar
4 150
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har läst igenom lite gamla trådar, men tänkte om någon mer har erfarenheter av hovsprickor som går hela vägen till kronranden, och...
2
Svar
22
· Visningar
4 126
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar