Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har fått konstaterat av veterinär att en av våra 2 hästar har fått kronisk bronkit, tål inte damm. Har gett hö, men behöver nu...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Dana
·
B
Foder & Strö Minskad matlust på en 1 åring, kan det ha med tänderna o göra? Hon äter grovfodret som hon ska, men kraftfoder (pelletsform) tar...
Svar
6
· Visningar
1 006
Senast: blohme
·
L
Hästvård Hejsan! Här kommer en fråga som kanske är självklar för er alla,men jaa inte för mig:/ Jag undrar bara hur man märker att en häst är...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: diggiloo
·
H
Hästvård min mamma säger, efter ha pratat med en "hästvan" person att det inte är något farligt att rida på en häst som hade efter böjprov 2...
2
Svar
28
· Visningar
3 822
Senast: Flipp
·
C
Hästvård Såg idag att min häst hade fått mugg i en karled. Forskade lite i behandling mot det eftersom jag aldrig varit med om mugg förr...
2
Svar
28
· Visningar
3 958
Senast: lillarut
·
Foder & Strö Min islandshäst är redan "lite" fet och med årets analysrapport på silaget lär det inte bli lätt att fodra. Jag har honom inhyrd så det...
2
Svar
28
· Visningar
4 164
Senast: jezzibell
·
Foder & Strö Finns det någon anledning att ge extra kraftfoder till unghästar om de får fri tillgång på hösilage med extremt höga värden och de...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Cheval
·
Hästvård Sökt bland en massa trådar men hittar inget. Har haft min 8 åriga fbl valack sedan i juni. Han har blivit tränad/tävlad i galopp...
Svar
16
· Visningar
1 327
Senast: service
·
M
Foder & Strö Hur gör ni som har hästar på bete och sedan tar hem dem till grushagar/nerbetade hagar med foderbytet? Vi ska få ett halvblod som gått...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: mago
·
J
Hästvård Köpte förra året en ponny från södra delen av landet. Köpte henne osedd p.g.a olika omständigheter. När hon klev av transporten möttes...
2
Svar
29
· Visningar
7 864
Senast: HelenaHandberg
·
J
Foder & Strö Vi har köpt oss våran drömhäst, problemet är att hon är dold under ca 200 kg fett som borde försvinna. Hon är en nordsvensk och har...
Svar
5
· Visningar
1 622
Senast: HelenaHandberg
·
M
Hästvård Vi ska ha ett halvblod på foder som har en flera år gammal skada som gett en synligt förtjockad sena 10 cm ovanför hasen. Den har gått...
Svar
4
· Visningar
1 725
F
Hästvård Gör ett arbete om de vanligaste skadorna hos hästar. Har lite funderingar själv men som tur väl har jag inte råkat ut för så många på...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: fean
·
Hästvård Trådar om hur man ska hantera krubbitning finns det gott om men jag har inte hittat någon som berör hur krubbitningen egentligen...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: Soranto
·
E
Hästvård Min älskade pålle mår inte bra och jag är desperat efter tips, tankar och idéer som kan hjälpa mig att hjälpa honom. :cry: Jag har...
Svar
16
· Visningar
1 730
Senast: essingebo
·
M
Hästvård Hej, jag gissar på att detta står på något forumen jag hittar det ingenstans så jag tar och skriver ett eget inlägg. Är ingen kris...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: maja_a
·
Foder & Strö Finns det någon här som har koll på hästens vitaminbehov och varför räknar man inte på detta när man räknar foderstat? Funderar på om...
Svar
2
· Visningar
1 025
Senast: alfur
·
G
Hästvård Vårt föl, fött i mars, verkade trött, lite hängigt, blev sen i utvecklingen. Han hade inte visat symptom på att vara sjuk tidigare. Han...
Svar
13
· Visningar
2 640
Senast: glimt
·
A
Hästvård Vårat sto ( arabiskt fullblod/ Trakener (stavning) ) har så otroligt svullna gallor "/ Vad kan detta bero på? Och Kan man göra något för...
2
Svar
30
· Visningar
4 184
Senast: fethajja
·
Hästvård Hur känns det när hästen har puls, ja menar går det att missa om man tex kollar vid kotan. Blir lite misstänksam pga av lite mer svullet...
Svar
5
· Visningar
1 490
Senast: Equus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka