Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Innehåller vattnet lika mycket energi som själva betforn?
2 3
Svar
48
· Visningar
3 655
S
Hästvård Min häst snubblar mycket nu, även på plan mark och i paddock där det inte finns något att snubbla på.. I alla gångarter och jag tror...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 294
A
Hästvård Behöver verkligen hjääääälp!:crazy: Jag har en d-ponny, korsning russ/halvblod. Han får väldigt mkt vinterpäls, men är väldigt frusen...
2
Svar
32
· Visningar
3 746
Senast: Antonia
·
Foder & Strö Hej! Jag har en något överviktig fjording, som nu ska bli smal igen. Behöver lite råd. Hur tänker ni som inte har analys på fodret när...
Svar
1
· Visningar
724
Foder & Strö Min häst har sett lite muskelfattig ut ett tag nu (ca 1 mån) och är lite matt i pälsen. Hullet är dock ok, så jag tror det är...
2
Svar
20
· Visningar
3 423
Senast: Elisha
·
P
Foder & Strö På ridskolan där jag håller till har de börjat ge hästarna alger. Igår såg jag att en av ponnyerna (:eek:) lämnat kvar kraft i krubban...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: Gullan86
·
  • Låst
Foder & Strö Hur mkt väger 1 dl soja? Jag har tyvärr ingen våg att mäta med :( Mvh sandra
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Boj
·
Hästvård Vad finns det för anledning att hästen tappar dessa? Enligt min veterinär kan det bara bero på en inre blödning, känns ju inte så kul...
2
Svar
27
· Visningar
6 820
Senast: martha
·
J
Hästvård En häst i stallet hade det för ca en och en halv månad sedan och nu undrar jag om risken är stor att det händer igen på en häst som...
Svar
5
· Visningar
1 369
Senast: jarnroos
·
Foder & Strö ... när foderstaten har en Ca/P kvot på ca 1,5 utan mineraler. De flesta mineralsorterna sabbar ju kvoten. Tänkte köpa dikalciumfosfat...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Måste bara få dela med mig av de fina värdena på höet som vi köper till vårt stall:) Värdena är per kg foder. mj: 8,7 smrp: 71...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Har äntligen hittat ett småbalshösilage som jag funderar på att köpa, men kan det fungera? Jag är väldigt nybörjare på att räkna...
Svar
9
· Visningar
1 292
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö jo det är såhär, idag när min mamma var och köpte foder så var det fodret vi brukar ha slut (!!) så då sa dom att vi kunde ha hippo bas...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Ylva86
·
Hästvård Min kompis hade en häst som var dålig och beövde ringa ut en veterinär, kvällstid. När hon ringde ifrågasatte vet om hon hade hästen...
2
Svar
38
· Visningar
4 227
Senast: Lickety
·
L
Foder & Strö jag har ett b-ponnysto på ca 124cm,väger ca 250kg, smäcker i kropsstyp,körs ca 3dagar i vec 40minpergång, longeras 1-2dagar iveckan ca...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har nu gett mitt sto sin första spruta mot boutilism. Hon ska ha två till med fyra veckors mellan rum. Men när hon är färdig...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: lillamy73
·
Foder & Strö i stallet där jag har min häst. så tycker dom att hon får för mycket mat. hon får ½ liter lucern morgon och kväll och ½ liter High...
Svar
15
· Visningar
1 454
Senast: feel
·
S
Hästvård Jag ska snart få hem min foderhäst och känner att det är en sak jag inte riktigt har koll på: Vilka vaccinationer är det som gäller...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: C_J
·
Foder & Strö jag har mina värden på höet, lusern osv... för att få en foderstat går jag in på ett foderstatsprogram och skriver in värdena som står...
2
Svar
21
· Visningar
2 046
S
Hästvård Kan man göra abort på en häst? Hur långt in i dräktigheten kan man i såna fall göra det? Det måste ju hända ganska ofta att ston blir...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 855
Senast: Suzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar