Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård För att göra en lång historia ganska kort. Min plattfotade häst har sedan ett par veckor tillbaka puls och värme i frambenen som är...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: FidoDog
·
I
Foder & Strö Ska beställa analys av höet vi köpt och behöver lite hjälp. Bonden vi köper av har allt sitt hö på samma ställe, hårdpressade balar...
Svar
3
· Visningar
967
A
Foder & Strö Min häst har tyvärr tappat hull och aptit p g a att jag trodde mig hjälpa hans mage med ett "magpulver" (som skulle vara så bra..:( Jag...
Svar
9
· Visningar
1 391
Senast: asahes
·
M
Hästvård är det någon som vet vad senruptir är?
Svar
4
· Visningar
1 824
Senast: Sar
·
S
Hästvård Min Häst har borrelia, ett 2 årigt travsto som gick premie lopp i maj 1.28.9 efter det började det dala neråt, nu på slutet i 2 månader...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: Kratus
·
J
Foder & Strö Har en häst jag sköter om. (Jag gör stort sett allt utom att betalar någonting inom hästväg, mat, vetrinär, vaccinering osv osv)...
Svar
18
· Visningar
1 929
Senast: Askersund
·
K
Hästvård Hej, undrar om alla ni som har häst med diagnosen Ehrlichios har sett, eller er hovis har sett blödningar i tån på hoven eller i...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: TantEster
·
J
Hästvård Mitt vackra arabsto Zinnyett har börjat hugga mot mig ibland när jag ryktar eller över huvudtaget pysslar med henne. Hon har annars ett...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: JuliaAmanda
·
Hästvård Kan någon svara på vad det skulle kunna tyda på? Prover togs pga lätt hosta samt att hästen var hängig och inte sig lik. Uppvisade...
Svar
2
· Visningar
1 366
Senast: CarEr
·
Hästvård Nu har det kommit fram att det populära linimentet Liniment Blue från Eclipse innehåller samma medel som det som os-hästarna var dopade...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 325
Hästvård Ni som använder torv att strö med, hur mkt går åt? Ange gärna veckoförbrukning samt hur mkt er häst (stor häst) står inne. Ska börja...
Svar
15
· Visningar
2 577
Senast: zeus
·
Hästvård Kan en häst få det? I våras använde jag en gjord av ett material jag inte vet vad det heter, ganska bred gjord - inga problem. Nu...
Svar
11
· Visningar
1 921
Senast: sassiball
·
Hästvård Mörka, "glansiga" bollar kontra ljusa - nästan gulgröna mindre glansiga men inte nödvändigt lösare vad kan det betyda? Min ena häst...
Svar
6
· Visningar
1 502
Hästvård Jag hade en foderhäst ngr månader i somras och hennes bajs möglade väldigt snabbt, en orange luddig hinna över alla hennes högar, när...
Svar
16
· Visningar
4 777
Senast: Sophie_Maurer
·
A
Foder & Strö Hur försiktiga är ni med att vänja in nytt foder som fibergi och lusern? Min vetr tyckte jag kunde ge 1kg lusernpellets uppblött till...
Svar
5
· Visningar
1 289
Senast: Ellyne
·
A
Foder & Strö Vilka värden, kvoter etc i foderstaten ska man sikta på för att öka hull på en 17åring med svårt att ta upp näring, lite fullblodstyp...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Ellyne
·
A
Hästvård Jag letar, och letar, och letar, men jag hittar verkligen ingenting om hur hästens dygnsrytm ser ut. Tanken är att vi i skolan ska...
Svar
3
· Visningar
2 475
M
Hästvård Hej! Jo, som frågan lyder, så undrar jag om man kan använda BoT's ryggvärmare och benpaddar, på ett dräktigt sto?
Svar
13
· Visningar
2 398
C
Hästvård Igår pratade jag med några från det stall jag står på ang att blodtesta sin häst. De hade vart på en klinik, och sett en lapp där det...
Svar
7
· Visningar
1 151
Senast: clarre
·
Foder & Strö Har tittat på gamla trådar och sett att bl a HelenaHandberg köper komineraler, jag har några frågor eftersom jag också funderar på det...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025