Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Varför ger man det? Och hur mycket ska en häst på 155-165 cm ha av det resp. en shettis på ca. 100 cm?
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: Kaki
·
Hästvård Tänkte höra vad ni har för erfarenhet av behandling av ryggproblem på hästar. Har en känsla av att det skiljer sig en del åt. Hur och...
2
Svar
22
· Visningar
6 056
Senast: Kaki
·
F
Foder & Strö Vad väger på ett ungefär en normalstor: Fjording resp. Nordsvensk? Eller ett kallblod av grövre typen på 148-150? Detta för att jag...
Svar
12
· Visningar
2 581
Senast: a1agnlju
·
S
Foder & Strö Jag har precis fått analysen på vårt hösilage och skulle behöva hjälp från någon duktig människa att reda ut vad den egentligen säger...
Svar
5
· Visningar
712
Senast: Snixten
·
S
Hästvård Hej !! Det är en häst som ska avlivas för att ingen vill ha han och sånt orkar inte berätta alla då blir det rätt mycket att läsa menom...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Cizma
·
T
Hästvård Jag vet inte om det redan finns en sån här tråd, men skulle behöva lite tips.. En av våra hästar får jättelätt jättemycket mugg.. Jag...
2
Svar
38
· Visningar
6 013
Senast: linneeab
·
Hästvård Hej! Vi har FRUKTANSVÄRDA mängder av ekollon i våran hage, så vi bara krattar och krattar hela dagarna, men det tar aldrig slut! De...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Lokkur
·
M
Hästvård Måste man skära upp bölden eller ska jag vänta ut den? Den kom efter ett sömstick i torsdags, i lördags upptäckte jag att hästen var...
Svar
17
· Visningar
6 469
Senast: Kaffikakk
·
D
Hästvård Jag undrar hur många som vet hur mycket era hästar/ponnier väger? Dessutom skulle jag vilja veta hur vikt/måttbanden stämmer mot en våg...
2
Svar
31
· Visningar
4 418
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Mitt fbl är svår att hålla i vikt men under betet har hon varit mkt fin och är det fortfarande. Men nu är jag rädd att hon ska falla ur...
Svar
7
· Visningar
1 052
Foder & Strö Ja, vad har linfrökaka för hållbarhet? Har läst allt från 2 veckor till 5 månader om det förvaras torrt och svalt. Jag och en kompis...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: Jeeves
·
Hästvård fick precis ett sms från en tjej i mitt stall där hon sa att hon vart ute och ridit på sin 20 åriga travare, hästen hade då fått...
Svar
3
· Visningar
805
K
  • Låst
Foder & Strö Hej, har analyserat mitt silage nu och vill ha tips på foderstat. torrsubstans: 47% råprotein: 122 g/kg TS, 57g/kg foder smältbart...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: mahlmt
·
C
Hästvård Min häst fick gallor på båda frambenen för ca 3-4 veckor sedan vid ett foderbyte. Vi antog att han var allergisk mot det nya fodret...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: Canoó
·
Hästvård Igår tyckte min tränare att killen såg stapplig ut fram.... kom hem och kände igenom honom och han kändes varm i hovleden vä fram...
Svar
5
· Visningar
714
Senast: Jeeves
·
K
Foder & Strö Hej! Måste fråga er på forumet - läser en del trådar om vad ni betalar för hö/hösilage per kilo. Nu varierar det ju hur många...
2
Svar
38
· Visningar
3 289
Senast: Jaba
·
B
Hästvård Hej! Min ponny har varit lite stel ett tag och jag har haft ute flera veterinärer som har tittat på honom, men de har sagt att det inte...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: brunette
·
Foder & Strö Har fått ett helt vidrigt hö i år:(. Analysen kommer här: Torrsubstans: 84% Smrp: 15g Energi: 8,4 MJ Ca: 2,0g P: 1,3g Mg: 0,7g...
2
Svar
27
· Visningar
2 824
Senast: Lillfi
·
Foder & Strö Vilka här ger fibergi? Vad tycker ni om det? Jag gav fibergi elit för några år sedan och har nu börjat med det igen. Jag vet inte om...
Svar
8
· Visningar
1 229
Foder & Strö Har tre lättfödda islänningar varav en tjockis som behöver banta rejält efter betet. Men nu har jag fått problem för när analysen kom...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: MorvanMorr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025