Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Bonden glömde analysera mineralerna på hösilaget i år.. Har därför bara värdena på protein och energi.. Hur skulle ni göra då...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Mynta2
·
T
Hästvård Nu kommer jag och tjatar om min senskadade fjord igen.;) Han har nu bara lunkat runt i hagen i ungefär 1½ år. Lite korta...
2
Svar
33
· Visningar
2 985
A
Hästvård Har en treåring som har fått problem med sin högersida. eller fått och fått, det har blivit värre. Han har varit lite stelare i...
Svar
6
· Visningar
1 311
Senast: madeleine0290
·
Hästvård Alla hästar har fått rinninga/variga ögon (olika hagar) Finns det någon ögonsjukdom som smittar lätt som ger dessa symtom? Inga andra...
Svar
5
· Visningar
1 333
Senast: Boj
·
Hästvård Min lille vän hade gatlopp i hagen för drygt en månad sen, skenade av sig en sko, väntade på hovis en vecka o när jag började rida...
Svar
3
· Visningar
1 194
Senast: Helan
·
K
Hästvård Har ett 6-årigt arabsto som i maj drabbades av fång till följd av alltför gott bete. Distriktsveterinären var ute och behandlade henne...
Svar
13
· Visningar
1 524
Senast: Kira2002
·
Foder & Strö Ursäkta om det redan finns en sådanhär tråd, ber då moderator radera tråden. Ja, så vad ger ni era hästar nu? Morgon: Insläpp: Kväll...
2
Svar
22
· Visningar
1 834
Senast: Loppz
·
K
Hästvård Hej! I en av hagarna finns en ek och nu har hästarna börjat försöka äta av ekens löv och kanske även ekollonen som fortfarande är...
2
Svar
39
· Visningar
5 290
Senast: Lokkur
·
S
Hästvård När ska man klippa hästen första gången? Har för mig att det ska ske i mitten på september, iaf gjorde vi det på min fd ridskola. Hur...
Svar
8
· Visningar
1 434
Senast: zeus
·
Hästvård Jag läser ofta här på Buke om hur permanentbäddar har anlagts. Det är ofta spån i botten och torv ovanpå, torv både som botten och som...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 700
Senast: bigganl
·
Hästvård Helt plötsligt börjar min pålle att tappa päls, sådär som om det vore vår och vinterpälsen lossnar. Det började bara över en natt, dagen...
Svar
3
· Visningar
652
Senast: Scare_Crow
·
I
Hästvård fick för några dagar sen reda på att kvarka börjat gå i grönadal ca 2,5 mil härifrån. tänkte inte så mkt på det. idag får man höra att...
Svar
17
· Visningar
2 464
Senast: isabeeelle_
·
Hästvård jag vet att det används ganska flitigt hos många hästägare, men hur bra är det egentligen? Jag kikade igenom lite små egna "arbeten" jag...
Svar
5
· Visningar
3 832
Senast: Congeria
·
L
Hästvård Kan en häst som har artros i kotlederna i frambenen fortsätta snubbla efter behandling fast hältan försvunnit? Det gör min och jag tror...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: lady2
·
E
Hästvård Jag undrar hur mycket (ungefär) det kostar att kastrera en hingst?
Svar
17
· Visningar
1 197
Senast: Masse
·
P
Hästvård hej jag behöver lite tips vad ja ska göra med min älskade fjording. hon är 29 år. det började för ett par dagar sen. när jag skulle ta...
2
Svar
22
· Visningar
2 385
Senast: hillevie
·
L
Hästvård Min häst har gallor på alla 4 ben. de är mjuka och stora som en 50öring ungefär. Han har haft dessa hela tiden sedan jag köpte honom (ca...
Svar
11
· Visningar
1 225
Senast: Ebine
·
H
Hästvård Någon som kan tipsa om en bra sida på internet med illustrationer på en massa olika massageövningar för stela hästar?
Svar
3
· Visningar
3 202
Senast: lilla_edvardsson
·
Hästvård När jag tog in min häst idag hade hon jätte ont i ryggen:cry: Hela vägen från manken till korset. Jag kollar igenom min häst varje dag...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: lilla_edvardsson
·
H
Hästvård Någon som kan tipsa om en bra sida på internet med illustrationer på en massa olika STRETCHING-övningar för stela hästar?
Svar
12
· Visningar
1 215
Senast: iloveyou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24