Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Kommer ha ett fullblodssto på lösdrift, ensilage eller vanligt hö? vad tycker ni?
Svar
7
· Visningar
800
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger: Vilket foder innehåller mest protein? Vad tycker ni man borde ge en häst som behöver bygga muskler? Vad är bäst...
Svar
14
· Visningar
7 336
Senast: Ellyne
·
Hästvård Hoppas jag lägger tråden rätt.. Jag funderar på att ställa en av mina hästar på torv. Har aldrig haft själv innan (däremot mockat i det...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: grimman
·
O
Hästvård Visste inte vart jag skulle lägga denna tråden men jag testar här... Jag har en tvååring som är ganska kraftigt inåttåad. Vriden från...
2
Svar
22
· Visningar
2 773
Senast: incognito
·
Hästvård Ville bara skriva av mig samtidigt som jag håller tummarna.....:cry: I söndags var jag ute och skrittade på min kallblodstravare, han...
2
Svar
29
· Visningar
2 906
Senast: majapia
·
Hästvård Jag tänkte kolla lite vad ni ger era äldre hästar utöver det vanliga. Vitaminmässigt, massage, extra streching m.m Ja allt som ni ger/...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 387
Senast: TeamVM
·
Hästvård Om en häst har Borrelia och Erlichia, man finner förhöjda titrar genom blodprov. Dock hittar man inget annat som tyder på infektion...
2
Svar
20
· Visningar
4 430
Hästvård Har varit inne igen nu med hästen för hans onda rygg! Besök 1 hade han fruktansvärt ont i musklerna i ryggen, röntgade rygg och...
Svar
9
· Visningar
1 893
Senast: Whirlie
·
Foder & Strö Startar en tråd här i stället då jag inte tänkte mej för i gnägg.:o Har en gammal shettisdam. 18 år och rätt dålig kondis och magert...
Svar
14
· Visningar
2 063
Senast: lady_mike
·
E
Hästvård Hej! Jag har lite frågor som jag desperat letar svar på och hoppas på att du kanske har dem. Jag har en d-ponny, 9 år. Imp holland...
Svar
5
· Visningar
1 053
Hästvård Min häst har det väldigt jobbigt när han fäller och sätter sin päls. Och snart är det dags att sätta vinterpälsen. Vilka vitaminer...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 230
Senast: Imnir
·
Hästvård Har en fundering angående mina pållars beteende... Jag har en stor (ca 2 ha) oval hage. Det är skog runtom, men inga "hinder" i hagen...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: Lickety
·
P
Foder & Strö ... om algen Ascophyllum Nodosum i samband med hästutfodring... Lägg märke till vetenskaplig så t.ex. Wikipedia funkar inte... Någon som...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: HelenaHandberg
·
A
Foder & Strö Jag ska ju fodra på min häst så mkt som går framöver efter problemen som varit. Finns det ngn begränsning hur mkt protein, energi, kvot...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Antiqua
·
F
Foder & Strö Vilket företag kan erbjuda den snabbaste foderanalysen????
Svar
3
· Visningar
824
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Var ligger den toxiska gränsen får jod och selen för tex en häst på 500 kg? Hittade detta på buke av peter_lundin: Ett hekto alger...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: Natasja
·
M
Hästvård Hej! Jag vill hitta ett tillskott som har totalmängd vitaminer och mineraler i en och samma burk. Detta är för min unghäst som är 1 år...
Svar
2
· Visningar
2 467
Senast: gylle
·
S
Hästvård Någon som vet vad det kostar att raspa/kolla tänderna på en häst (på klinik)?
Svar
5
· Visningar
1 077
J
Foder & Strö att köpa detta hö till en häst med fångkänning? Energi: 7.9 Smältbart råprotein: 30.2 Kalcium: 2.7 Fosfor: 1.4 Magnesium: 1.1...
Svar
10
· Visningar
1 345
Senast: Jaba
·
Hästvård Min ena häst hostar, men jag får liksom ingen klarhet i det. Hon är feberfri, dammfritt hö och halm, inte dammigt ute, bra...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII