Inåttåad

Sv: Inåttåad

precis, jag förstår inte riktigt hur vissa hovslagare tänker när de försöker rätta till hov/ben vinklar när hästen är för gamal. Kan man inte påverka det i fölåldern så är det ju bara att acceptera att man har en häst med de förutsättningarna.

Sv: Inåttåad

om hästen är inåttåad så får man acceptera detta. Det är benets vinkel det är fel på, inget man kan rätta till hur som helst via verkning. Det kan istället själpa mer än att hjälpa.

Liknande trådar

Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
29 229
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 634
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare