Du verkar helt rabiat när det gäller Apex... Det enda jag föreslog var att ts kunde gå ut och kika på bilderna som tex denna för att få se hästar som blivit rehabiliterade. Som tex denna bild."Osvinna apa" kan man säga på fornnordiska .
TS hovar ser ut som de bättre av de kadaverhovar jag sett själv (som är från Norrbotten och Västernorrland) och de jag sett på bild från övriga Sverige.
Det är tragiskt vanligt, tyvärr.
Jag kanske feltaggade nån men min kritik gäller alltså Apex/Lana och andra amerikanska halvkulter på FB. Hon som verkar på sätt som inte är förenligt med svensk lagstiftning (operativa ingrepp) är ironiskt nog en som kritiserat Strasser men själv gjort rätt sjuka grejer, hon heter TACT/Linda Harris. Hon är duktig på att läsa hov och kritisera men hennes egna verkningsprojekt är... Ja, vi gör inte så här, helt enkelt. Man får inte ta så mycket och experimentera så mycket.
Det betyder ju inte att jag säger att alla ska verka som Apex.. Men jag tycker det är nyttigt och gå ut och kika på bilder på hovar för att se skillnad på sund hov och osund hov. För du kan ju inte säga att den undre inte är sund i jämför med den övre?