Frågor om verkning

Det jag ser när jag kollar på dessa bilder är en häst med skeva hovar, utåttåad och ser ut som om den gått typ 12 veckor minst. Olika höga hovar på in och utsida och långa hovar fram, inte alls konstigt att den slår i sina hovar, finns mycket att korrigera och låt det ta tid, gör inte för mycket på samma gång :) tror verkligen du måste prata med din hovslagare och fråga hur han tänker kring hästens hovar och hur den verkas och skos. Får du inget bra utförligt svar så byt hovslagare ;)

Gör du inte det hela lite väl enkelt nu med tanke på vad du skriver att du ser???

Ser du inte vilka problem som avspeglar sig i hovarnas balans eller snarare brist på balans.

Att bara byta hovis är att göra det väldigt enkelt för sig enda tills man har bytt hovis femtioelva ggr å tappat både tid å förstånd att man långt tidigare borde tagit ytterligare hjälp för att få ordning på HELHETEN.

Nu ska du som tr inte ta åt dig att du gjort ngt fel,, kanske bara att du behöver hjälp ifrån andra områden som kan hjälpa till med att få till en helhetslösning.

Gör du inte det hela lite väl enkelt nu med tanke på vad du skriver att du ser???

Ser du inte vilka problem som avspeglar sig i hovarnas balans eller snarare brist på balans.

Att bara byta hovis är att göra det väldigt enkelt för sig enda tills man har bytt hovis femtioelva ggr å tappat både tid å förstånd att man långt tidigare borde tagit ytterligare hjälp för att få ordning på HELHETEN.

Nu ska du som tr inte ta åt dig att du gjort ngt fel,, kanske bara att du behöver hjälp ifrån andra områden som kan hjälpa till med att få till en helhetslösning.

Tror du missuppfattat mig, menar inte alls att jag vet något eller vet vad som är bäst att göra. Jag menade bara att det jag uppfattar av bilderna är en häst vars hovar inte mår bra. Av vilken anledning osv har jag inte en susning om och det sa jag aldrig heller. Självklart ska man få ordning på helheten och jag poängterade bara att om det inte blir någon förbättring så skulle jag byta hovslagare. Har själv haft en och samma hovslagare i tio år till mina hästar och alltid varit nöjd och fått bra lösning på alla problem vi stött på genom åren, så tycker jag det ska vara iallafall :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 161
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
950
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama