Jag tror hon hade funkat barfota i hagen om hon får mer trakt och stöd, jag ser boots som ett rehab verktyg, sen skall dom ju kunna gå barfota i hagen utan problem. Jag ser alldeles för många hovslagare som tar på strålen, om man skall ha barfota så skall strålen lämnas i frid mest möjligt, den är stöt dämpande- min ömmade jätte mycket efter en hovslagare hade dragit av strålen som i en "vanlig" hovslagare verkning, är verkligen sån skillnad på när hon kom tills nu. Vi är fortfarande under rehab, men hon går utan problem barfota i hagen, jag har på boots när vi går ut eller på banan just nu. Har haft utan boots på banan några gånger utan problem, men är mer att små sten kliver sig fast vid strålen.
Om man ser hoven nu på din, när skon är av, så ser det ut som den är på väg mot caudal failure och den ser halv-kollapsat ut i trakten. som
@mily skrev är det ingen rolig vinkel på benet heller
men man ville ju se hur den ser ut "med sko" så att säga. Men event-lines man ser på hoven, ser det ut som laminan har lidit med av verkningen som hon haft, men jag är ingen expert, tycker bara det är intressant och har nördat in mig på hovar för att kunna ge min häst bästa förutsättningarna