Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min häst får en lugnande spruta i venen när han skall skos for han drar så med benet... Min fråga är om man kan ge en lugnande i muskeln...
Svar
7
· Visningar
2 202
Senast: Nea_
·
Hästvård Såhär ligger det till. I går morse när stallägaren släppte ut hästarna märkte hon att min pålle haltade på höger bak. När jag fick...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Beckie
·
T
Hästvård En av mina hästar klantade till det förra sommaren och tyckte att det var en jättebra ide att klättra i ett litet berg på betet. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 449
Senast: Tranquility
·
Hästvård Min häst är opererad för snart tre veckor sedan i ringbandet/kotsenan på ena frambenet. Hon har ätit fenylbutazon till och med i...
Svar
2
· Visningar
778
H
Hästvård Någon som ridit eller tränat med vikter på hästbenen i syfte att bygga upp muskler (eller annat?) på en omusklad eller tidigare sjuk...
Svar
4
· Visningar
3 683
Senast: Helan
·
Hästvård Jag har i alla mina hästår hört talas om "hovtjära" och i och med det förstått att man kan använda tjära på hästarnas hovar. Har...
2
Svar
25
· Visningar
17 630
Hästvård Min pålle har slutat krubbita!:banana::banana: Är bara såå glad!!:bump: Enligt säljaren så har han aldrig krubbitit innan han kom till...
Svar
18
· Visningar
3 081
Hästvård Någon som har ett hum om vad det kostar per dygn (helg) att hästen på Helsingborgs djursjukhus?
Svar
14
· Visningar
7 715
Senast: Miss Sixty
·
Hästvård <min medryttar häst (som just nu står med senskada) har hela tiden vart öm/kittlig över ryggen. Just nu står han i sjukhage ca 15 kvm...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: caradan
·
A
Foder & Strö hej alla bukare ! :D undrar lite vad era hästar äter och hur mycke ? hur höga dom är och vilken ras ? Min häst äter 1-1,5kg...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 290
Senast: tinafinis
·
A
Hästvård Någon som vet om det finns Ambulanshelikoptrar för djur/hästar? :D
Svar
2
· Visningar
777
L
Foder & Strö Är det någon som ger sina hästar melass i vattnet? Har nämligen en i vårt stall som bara ger sina hästar melassvatten för att dom ska...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Boj
·
Foder & Strö Nu har vattnet börja frysa här under nätterna...hur gör man för att det inte ska frysa? Funkar det att lägga tennis bollar i vattenbaljorna?
Svar
5
· Visningar
859
D
Hästvård Har en häst som alltid går med svansen på sned. Har kollat med olika veterinärer, equiterapeuter, kiropraktorer mfl men ingen har någon...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 338
Senast: Tuvisen
·
J
Hästvård Har en shettis som har problem med magen på hösten och vintern.Det fullkommligt sprutat vatten ur rumpan men samtidigt har han fasta...
Svar
6
· Visningar
829
Hästvård Hej, ny på sidan här. Jag har ett pensionerat fullblod som under de senaste 6 åren blivit väldigt lös i magen med illaluktande träck...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
28 211
Hästvård Har avmaskat varmblodet här hemma. Han hade blodmask och hade ganska mycket av dem, märkte detta, då han inte gick upp i vikt under...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: Jeeves
·
L
Foder & Strö Jag har köpt en ganska het häst och jag funderar på att köpa något preparat som får henne att vänta lite och bli lite lugnare, det får...
Svar
12
· Visningar
1 346
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö vad blir det för skillnad? vad är bäst?
Svar
12
· Visningar
2 747
Senast: tinafinis
·
Svar
1
· Visningar
615
Senast: ameo
·