Sv: Svansen på sned...
*knapplån*
Jag har också en häst som går med svansen till vänster, och det gör hon alltid. Problemet med hästen är att vi vä skuldra så blir musklerna typ dubbelt så stora som hö sidan, och hon har alltid puttat mig till hö, och då menar jag verkligen jättemkt! Dessutom blir hon helt oridbar (hon blir helt hysterisk) när den kasar till hö, och detta gör den mest då i vä varvet. Rakt fram i skogen går bra. Får hon vila försvinner dennna muskelbulle vid vä skuldra men kommer direkt igen när jag börjar rida.
Jag är rak själv nu, men var det inte innan, men har till sist hitta en kiro som funkar, och jag har varit rak nu i 6 mån ca.
Hästen är genomkollad flera gånger av fysiterapeuter/kiro och ryggveterinär. Men hon är helt ok.
Mina tankar är ju att hon är svagare på någon sida /ben. Men var? jag tror hö bak, men skulle hon verkligen putta mig till hö då? Kan lägga till att i vä galopp slår hon gärna om till korsgalopp.
Hon är inte mkt riden, för jag har gett upp hela tiden, det går ju inte att rida när det är så här, dels blir jag helt sned själv och får ont i kroppen, sen kan det ju inte va bra för henne heller.
Hon har fått föl i år, men är igång satt för jag hoppas att det ska gå att lösa, då det är en mycket bra häst igentligen (men kommer ju inte till sin rätt när det är så här, hoppar ju mkt spännt minst sagt), så jag har nu provat att rida med en antiglidpadd och det hjälper ju endel, hon hoppar och rör sig bra med den, och verkar att trivas till skillnad mot innan då när hon blev helt panikslagen av att sadeln kasade på sne.
Men hon får fortfarande muskelbullen vid vä skuldra!! Dock inte lika mkt som innan.
Kan lägga till att det är inte sadeln som är sned. Och tänderna är ok, dock skulle jag vilja röntga och se om det finns rester av vargtänder, då dessa är utplockade när hon var yngre, tyvärr då av en mindre bra "tandtekniker"
Om någon orkar läsa igenom detta och komma med tips och förslag skulle jag va evigt tacksam
!