Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det flera alternativ? Ngt ställe som är enklare/bättre/billigare osv än de andra? Har inte behövt analysera hö på fyra år, och...
Svar
4
· Visningar
1 133
H
Foder & Strö Det ska väl inte vara några problem att fortsätta ge magnesiumtillskott till ett dräktigt sto? Ger det pga hennes heta nerver. Fölungen...
Svar
8
· Visningar
1 130
Senast: spaderÄss
·
P
Hästvård Hej alla! Finns här någon som har stor erfarenhet av hältor? Jag har en 6-åring som jag köpte för ca. ett år sedan. Vid besiktningen...
Svar
11
· Visningar
11 517
S
Hästvård Dalle-Skrutt var på tredje behandlingen för kotledsinflammation i båda fram idag igen och de gick inget bra. Det började med att hon...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: sandra87_
·
Hästvård Vad kan plötsligt ge en gallig kota på ena bakbenet, framför allt på utsidan uppåt mot hasen till, samt göra så att hästen blir lite...
Svar
3
· Visningar
1 165
Senast: skojskrot
·
M
Hästvård Min häst har fått varma utslag eller bulor vid korset. de är i storlek av en tioöring till femkronor o när man trycker på dem ömmar det...
Svar
4
· Visningar
1 234
Senast: incognito
·
B
Hästvård Har tänkt klippa min pålle men vet inte exakt hur än. Har ni bilder på olika förslag på hur man kan klippa sin häst på så skicka gärna...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: bambiii
·
Hästvård Har idag fått konstaterat av vet att min häst är ohalt vid böjprov. Hon fastnade för 4 veckor sedan med ett bakben i ett hål när vi...
Svar
7
· Visningar
772
Senast: Totola
·
C
Hästvård Hur funkar egentligen den? http://www.busfro.nu/tacke.htm Citerar: Om vi säger att min häst står naken på natten och de är +0...
Svar
10
· Visningar
1 426
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård När jag borstar min hästs svans så följer det alltid med jättemånga "strån". Han har alltid haft en jättetjock svans så blir lite...
2
Svar
22
· Visningar
1 988
C
Hästvård Hej. Är det någon som har tips på kosttillskott som kan främja tillväxten av man & svans? Min PRE som jag skrivit om tidigare har ju...
Svar
7
· Visningar
1 292
Senast: C_J
·
Hästvård Jag undrar vad ni tkr om denna häst, jag fick hem henne igår. Så jag har inte haft henne nå länge. Jag själv tkr hon är lite rund om...
2
Svar
33
· Visningar
2 262
C
Foder & Strö Hej ! Jag har ett fullblodsto som är 11 år . Irländsk import .. På vinter tappar hon väldigt lätt i vikt , på sommaren går hon på...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: snicksnack
·
Foder & Strö jag har en häst som inte äter av sin saltsten vad jag märkt... hon har ingen i hagen heller. så jag undrar nu :confused: Hur viktigt...
Svar
11
· Visningar
966
Hästvård Mycket har jag varit med ommen fistelgångar hör inte till det. Hostorian började i april förra året då min häst blev sparkad i bringan...
Svar
3
· Visningar
2 609
Senast: martha
·
S
Hästvård hur får man in bilder i en tråd?
Svar
1
· Visningar
1 106
Senast: hermulen
·
Foder & Strö Ska man eller ska man inte koka linfröpellets? Jag är osäker på detta. Senaste dagarna har jag gett dom linfröpellets som jag hällp på...
Svar
1
· Visningar
695
L
Hästvård för 2veckor sen tog jag ut en sk hästpratare,och enligt henne hade min val ont i vänster höft,(har även haft problem när hovis har varit...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 541
Senast: C_J
·
J
Hästvård Min eng. fullblods valack som är 5 år har en mycket märklig has på vänster bak. Den är förstorad och lite "säckig", och känns svampig...
Svar
5
· Visningar
1 598
Senast: Görel
·
S
Hästvård vi har 10 hästar i stallet och alla har normal värme på mulen förutom en, den är iskall, vad beror det på, vad ska man göra?;)
Svar
2
· Visningar
2 023
Senast: _Emma_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka