Vad säger ni om hull/exteriör/muskler på denna?

Sv: Vad säger ni om hull/exteriör/muskler på denna?

jo jag tkr man ska rida mkt med sits, men öär ju inte alla som gör det och varmblod osm blivit travtränad är ju vana vid att bara ha tyglarna som bromsar och de kan bli ganska hårt slit/drag i munnen på dem när de springer på som fortast :eek:
Skulle nog försöka flytta henne från sida till sida , behöver inte vara skänkelvikning, kan ju rida slalom mellan träd, att bara rida mitt ute i skogen istället för på stigar bygger de oxå msukler av då de inte bara kan gå på. Sen jobba med sätet kan ju föröska att minska och öka skritten lite först och sen prova det i trav när hon förstår det i skritt, massage och stretchning är oxå bra för att få hästen mjuk, hjälpte väldigt mkt på min häst :)

Okej! :) Jo nu ska vi ut med en kompis och hennes medryttar häst och skritta "offroad".
Men det lär nog ta ett bra tag innan min skrutta kan sakta av skritten utav bara sätet, vi får använda rätt mkt tyglar nu, men kommer ju att förfina hjälperna hela tiden.

Tack :)

ja precis, min häst lyssnade inte så brapå sätet i början, men sne när vi state igång han så skrittade vi ju flera veckor och man han då öva in det och han kstannade typ bara man flyttade sej i sadeln :D iaf när han var koncentrerad ;)

Jag tänkte ta upp denhär tråden igen för att höra "på skojs skull" om ni ser någon skillnad redan nu på donnan? Det har ju bara gått 1 och 2 månader på bilderna. Vet inte om det är mycket eller lite..

Men iallafall, här kommer bilder, berätta vad ni ser! Positivt som negativt! :)

1 månad:

2 månader:

Säg till om det blir jobbigt att bläddra från första sidan och hit, isf lägger jag in de gamla bilderna här nedanför. :)

Tkr iaf hon ser rundare ut om korset, rumpan :D ska kolla lite mer noga igen :)

Är ju stor skillnad på hela hästen sen de första bilderna :) då ser man skillnad på halsen och bogen oxå tkr jag :)

Vad roligt att höra! Jag kan hålla med dig, jag tycker att hon är rundare över korset och rumpan.

Det blir ju så att man märker det inte själv som hästägare eftersom man ser hästen varje dag ;) Så är det iallafall för mig.

jo men så är det absolut :) är så kul när man ser skillnaden, lr känner den, att allt går framåt. :laugh:
blir avundsjuk, vill oxå ha en häst, som jag kan rida och träna på och att man ser utvecklingen

Satt precis och tänkte att "gud va den är lik Hector vi har i stallet"

Sen såg ja stamman, han är också efter Giant Chill....:D

//Domino_s

Ser ut som om du har givit hästen ett prima liv! Hon ser lugn och tillfreds ut. Rundare och finare i kroppen också. Keep up the good work! :)

Nämen! :D vad roligt. Har du ingen bild på han? Vad heter han (hela namnet)?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd