Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hej i förgår när jag gick ut i stallet så va min häst ute i hagen,Och då såg jag att hon stog och sparkade men vänster bakben ungefär...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: Maria189
·
C
Foder & Strö Är det för mycket tycker ni? Det är vad foderstaten kräver när jag försöker räkna ihop det. Det är iofs räknat på 7-12mån, men...
Svar
6
· Visningar
1 736
Senast: ameo
·
R
Hästvård Jag undrar om någon vet ungefär hur mycket spån man kan få i i en sopsäck! Jag ska få betala 10 kr per säck så det är nog billigt men...
Svar
11
· Visningar
2 127
Senast: Goldi
·
E
Foder & Strö Sitter och funderar på hur många av er som gör hygienanalyser av sitt hö och hur många som fått värden på 0 för mögelsvamp, aspergillus...
Svar
6
· Visningar
2 100
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Någon som vet ngt bra Lusern hack utan melass, eller minsta möjliga. Jag har hört att det finns utan melass i pelleterad form, men vill...
Svar
10
· Visningar
6 241
Hästvård Har en lite shettis kille på 6 år. Har haft honom rakad på hals+mage varje vinter sedan han var tre år. Detta då han svettas mycket de...
Svar
9
· Visningar
964
Senast: CK
·
Hästvård liter funderingar har jag. Har ett Polskt halvblod med en stor galla på vänster has (ca 1dm lång) och gansk hård o tjock! Blir lite...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: miamiSwing
·
Foder & Strö Jag har nyss köpt en sjuåring som är lite smal och hon har inte så muskler ännu. Så vad är tipset från er för att få upp henne i vikt...
Svar
5
· Visningar
1 165
Foder & Strö Rådgivning igen... Liknande dilemma som förra tråden. Mitt varmblod har bra hull, men är ganska svagt musklad i överlinjen. Pga...
Svar
16
· Visningar
1 326
Senast: Ellyne
·
Hästvård Någon som vet om t ex Vettec superfast eller Vettec adhere fäster mot hårdplastsula (tyvärr ingen aning om vad det är för material?)
Svar
19
· Visningar
1 682
Foder & Strö Finns det något annat lucern hack man kan köpa än Kraffts? Tänkte mest på att just Krafft är ganska dyrt och dessutom inte jättemycket...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Ellyne
·
Foder & Strö Är det någon som vet hur mycket hö en 3-årig ardenner ska äta om dagen ungefär?. Ska tillägga att han är stor för att vara en ardenner...
2
Svar
28
· Visningar
7 787
Senast: mul
·
Foder & Strö Hej! Min häst är och har alltid varit ett energiknippe, men nu senaste månaden har han varit lite "matt", inte samma energi. Kan...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: GloriaOrion
·
F
Hästvård Hittade min häst nyss med ett sår på vänster bakben. Det är ca 2cm långt och inte riktigt 1 cm som bredast men ganska ytligt. Hon var...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: fullblodsfux
·
A
Hästvård Har ett sto på 13 år som nu den senaste tiden drabbats av många kolikanfall. Hon hade 6 stycken anfall på en vecka och gick ner ca 60kg...
2
Svar
28
· Visningar
1 818
Senast: Cizma
·
Foder & Strö Jag rider en arab ett par ggr i veckan. Det varierar hur ofta beroende på mitt jobb men i snitt 2-3 ggr. Det är ett sto, d-ponny född...
Svar
2
· Visningar
804
S
Hästvård Hörde någon gång talas om att man kan lägga in bajs från en annan häst i boxen hos hästar som stökar till väldigt och inte vill skita på...
Svar
19
· Visningar
1 976
Senast: Pia
·
C
Hästvård Hej. Är det någon som har tips på hur man kan göra för att hästarna ska sluta bita av varandras manar, det är ganska irriterande när...
2
Svar
30
· Visningar
4 008
Senast: ancan
·
M
Foder & Strö Jag har ett halvblod, sto på 8 år. Tränas för tävling men rids inte mer än 4-5 dagar i veckan (pga tiden). Hon är otroligt på hugget...
Svar
18
· Visningar
2 232
Senast: Nica2
·
Foder & Strö bråttom då jag har en liten ponny som börjat torrhosta lite. Har hö med bra värden, bra kvalitét när det kommer hit MEN det är ruskigt...
2
Svar
29
· Visningar
6 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka