Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Nån som har erfarenhet av ultraljudbehandling på senskada? Står nu i valet och kvalet om jag ska laserbehandla min häst som har en...
Svar
13
· Visningar
3 622
Senast: Smilla96
·
F
Hästvård Snabb fråga: Hur viktigt är det att hästen är tvättad innan rakning? Om den är relativt ren och torr, men inte schamponerad, gör det...
Svar
13
· Visningar
2 700
Senast: blohme
·
F
Foder & Strö Nu blir jag alldeles snurrig i huvudet här. Minns ingenting hur man gör och får det bara fel! Så jag behöver hjälp med följande: *Att...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Fozzie
·
Foder & Strö Vad tycker ni om detta hösilaget? Det är mest avelsston,föl och unghästar som får det. TS 60% Energi 6,6 MJ/kg foder 11,1 MJ/kg TS...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Thesen
·
Hästvård Kort fråga. Hur långt efter en kastrering av hingst kan man börja rida den så smått?
Svar
9
· Visningar
881
Senast: Niela
·
Foder & Strö Jag ska i dagarna få hem ett nyavvant 6 mån halvblodsföl och vill ge det den bästa starten givetvis. Jag väntar på att få hem analysen...
Svar
10
· Visningar
1 341
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Jag har just börjat mata ett kiselpreparat i ponnyn pga sköra hovar, nu undrar jag om det kan vara bra för annat med, huden eller magen...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Mistrelle
·
E
Foder & Strö Hej Hej! Det finns nog liknande trådar om man letar, men jag ville ha lite mer individuellt på min häst :) Jag har en Nordis-travare...
Svar
11
· Visningar
1 269
Senast: Nica2
·
Foder & Strö Har genom hela livet givit mina hästar betfor vid ett mål varje dag. Detta är något jag fått med mig via min mors hästkunskaper. Men...
2
Svar
31
· Visningar
2 327
Senast: fragan
·
S
Hästvård Jag ska försöka att berätta en lite om problemet i min dåligt svenska:o Vi har en 12 åriga sto, som gick på travbana tom hon var 8...
Svar
18
· Visningar
1 299
Senast: Sammy
·
Hästvård Det har inte gjorts någon analys på höet i stallet i år. Stallägaren tycker det är onödigt för att det ändå blir så olika värden...
Svar
1
· Visningar
877
Foder & Strö Behöver lite hjälp här.. Står i stall där hösilage ingår. Silaget är analyserat gällande MJ och protein, men inte på mineralerna...
Svar
16
· Visningar
1 134
Hästvård Hej! Min fyraåriga islänning har skadat sig i lårmuskeln. Han var ute på en promenix med min mamma och halkade på en hal rot i en...
Svar
2
· Visningar
3 660
Senast: Freyja_bus
·
H
Hästvård Behöver all hjälp & tips ni kan ge mig nu. Unghästen jag rider (Snart 6 år.) krubbiter. Han går ute i en STOOOR (& då menar jag...
Svar
6
· Visningar
773
Hästvård Hej. Min häst har skadat sig och ska ha andapsin för magsår i förebyggande syfte. Någon som vet doseringen? Distriktarn visste ej...
Svar
6
· Visningar
9 812
Senast: maria_b
·
Hästvård 20-årigt halvblod, snubblig, minimal hälta, galopproblem. Fick finadyne, hältan försvann direkt men snubblandet kvarstår. Blev röntgad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 053
Senast: Totola
·
Hästvård Funderar på att börja med permanentbädd men har några funderingar.. Min häst kissar alltid på samma ställe - är det värt att prova...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: ang
·
M
Hästvård Hur många här använder sig regelbundet av en Equiterapeut till sin häst? Vad tycker ni det tillför, vad kan de hjälpa till med osv? Vad...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Muffe
·
J
Foder & Strö Hej, Vet inte om tråden ska ligga här eller under avel. Min fölunge är 6½ månad och jag hade tänkt att hon skulle få vara i samma...
Svar
10
· Visningar
1 034
Senast: Madick
·
T
Foder & Strö Alla hö-analys kunniga! Jag tänker för första gången göra hö-analys på det hö jag köpt. Köper av en bonde jag känner som inte har...
Svar
8
· Visningar
2 265
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka