Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En fråga som jag undrar om någon kunnig hört något om av veterinär! Är det farligt/har någon biverkning att vaccinera mot...
2
Svar
20
· Visningar
3 419
Senast: Nafayette
·
I
Hästvård När alla balarna för vinterns behov var intagna efter hårt arbete och den första öppnades visade det sig att den luktar något som...
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: Tuvisen
·
H
Hästvård Hehe, jag är ju inte så himla bra på att göra bilder i paint, men jag har försökt illustrera min hästs snedheter med lite böjar och fina...
Svar
4
· Visningar
1 294
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Vad ger ni andra i krubbskrammel? Bara morötter/äpplen eller något foder? De behöver egentligen inget förutom grovfodret men jag vill...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: NiAl
·
P
Hästvård Sommarhage på 3,5 hektar. Används under juni-sep. Vilar sålunda resterande tid. Kan jag räkna hagen som maskfri vid betessläpp?
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Pellis
·
Hästvård Jag vill be moderator om en nålad tråd här på hästvård där vi kan lägga upp bilder på de växter som är dokumenterat giftiga på hästar...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
38 467
Senast: Jiri
·
Foder & Strö Spelar det någon roll om (smbrp/MJ) kvoten blir 5,7-5,8 istället för 6? Har såna problem att få upp den! Enda alternativet för att komma...
2
Svar
27
· Visningar
1 645
A
Hästvård Hej. min kompis häst har puls i benet hela tiden,hon är inte svullen och inte halt. när man sätter fingrarna på kotan så känns den...
2
Svar
21
· Visningar
2 258
Senast: Mattsson
·
Foder & Strö Har sett ett par annonser med inplastat hö. Men varför plastar man in torrhö?..någon som använt det? För/nackdelar?
Svar
11
· Visningar
3 481
Senast: mul
·
Hästvård Halloj! Nå´n som har kläm på vad hästarna gillar för typ av träd att gnaga på? I dagsläget beter sej våra hästar som bävrar på...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: An1e
·
Hästvård Funderar på hur jag ska göra med en häst som kommer ner nästa vecka. Vår lösdrift ligger i Uppsala/Sthlm och vi har stora hagar med...
Svar
15
· Visningar
1 896
Senast: AktivaKarin
·
F
Foder & Strö Vilka tillskott i form av vitaminer och mineraler kan man ge utan analys på grovfodret? Dvs de som är nödvändiga att ge om de INTE...
Svar
14
· Visningar
1 325
Senast: Ellyne
·
B
Hästvård Någon som har erfarenhet av akupunktur på häst? Min häst har haft problem i SI-leden och efter att veterinären fått bort...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Angel
·
C
Hästvård Hej, fick diagnos ringkota på min 13 åriga halvblodsvalack på båda fram. Han har även hovbroskförbening på yttre, båda fram. Tycker att...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: Cobbelina
·
V
Hästvård Skulle vilja ha lite tankar från er som haft häst med 1 grads hälta. Hästen är 16 år "gammal", hon har stått i 1 år (minst) med nån...
Svar
13
· Visningar
5 341
Foder & Strö Finns det något motsvarande Krafft Protein hos andra märken? Alt proteinfoder med ännu mindre energi. Det måste vara ett foder man...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Korven
·
Hästvård Har en islänning som visade sig ha spatt när vi var på kliniken i veckan. Hon har gått med en senskada sen i början på sommaren och...
Svar
8
· Visningar
815
Foder & Strö Hur mycket tokosel ska man ge? 1 gång i veckan?
2
Svar
22
· Visningar
2 003
Foder & Strö Vad säger ni om det här hösilaget till mitt svårfödda fullblod? Jag har i en annan tråd undrat vad jag ska göra för att behålla det...
Svar
4
· Visningar
886
Hästvård Hej, Ponnyn fick första Botulismsprutan 9 oktober och veterinären kommer tillbaka 13 november. Är det Ok eller måsta jag ringa ut honom...
Svar
3
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka