Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö När jag räknade foderstater i höstas, så visad det sig att hippocampus inte alls stämde överens med de senaste rönen vad gäller behov o...
Svar
4
· Visningar
968
Hästvård Ja då är de igång igen dessa satans älglusflugor. Tänkte bara kolla om någon kommit på något sätt att slippa dem? Något man kan koka...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: bigganl
·
Hästvård Den här tråden kanske ligger fel egentligen, men jag vill ha svar från islandshäst folk, därför lägger jag den här. Det är så att...
2
Svar
31
· Visningar
2 245
Hästvård va och tittade på en 3åring idag som jag verkligen verkligen tyckte om!!! MEN....;) Han har dels ett typ överben på nosryggen snett...
Svar
6
· Visningar
1 260
Senast: älgen
·
S
Hästvård Har kollat på en häst, helt underbar. Jätte trevlig och fin att rida. Är jämn i stegen, men hade en halvgrad hälta på ena benet. vet...
Svar
10
· Visningar
3 872
Senast: Bison
·
B
Hästvård Hej. jag har hört att det kan vara farligt att ha snöplattor på hästar ? jag hade tänkt ha det på vindern, så det inte blir några...
2
Svar
24
· Visningar
1 998
Senast: vdb
·
B
Hästvård Nån som vet va de är för biverkningar på fenylbuttazon, vet att dom blir väldigt törstiga ! Kan dom bli svullna över ögonen när dom...
Svar
6
· Visningar
2 679
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag har i år fått hö från två olika partier. Det ena med en kvot på 4,9 och det andra på 7,7 (tror att jag räknat rätt...). Funderar nu...
Svar
14
· Visningar
1 027
Senast: Ylva86
·
L
Hästvård Kom nyss hem från jobbet o skulle ge hästarna kvällsmat.Kommer in i garaget o ser hästbajs på golvet... Går vidare in i sadelkammaren o...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: Livvi
·
M
Hästvård Har tittat på min häst och märker att han är (aningen) ytterst lite högre i bakpartiet, och undrar hur det kommer sig? Han har stått...
Svar
4
· Visningar
658
Senast: Midnightwalker
·
M
Hästvård Jaha.. ikväll vid sju kommer min vet och ger den första av fem sprutor.. fem dar i sträck!! :( Vet inte hur det ska gå med tanke på hur...
2
Svar
36
· Visningar
2 834
Senast: MySunrise
·
F
Hästvård Jag har lite frågor när det gäller en 21 årig varmblodsdam. Hon har hovbroskförbening och börjar se lite "vriden" ut i benen när hon...
Svar
7
· Visningar
1 190
·
Hästvård Kan hälta på höger framben visa sig genom att ge problem med vänster galopp?
Svar
1
· Visningar
644
Hästvård min häst ha gått barfota ett bra tack och ömmat ordentligt på grus. hon fick skor idag men ömmar lika mycket än. brukar ju bli en stor...
Svar
6
· Visningar
851
·
Hästvård Om en ponny har pålagringar på ryggen, skulle det gå att jag tar henne som promenadhäst och har hon ont då även om hon aldrig behöver ha...
Svar
10
· Visningar
1 210
·
C
Hästvård Har en shettis och ett fullblod som går tillsammans. Fullblodet måste ha mycket hö för att inte bli tunn medan shettisen inte ska ha mer...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: TwiggyM
·
Hästvård Var vänder man sig för att göra en anonym anmälan om vanvård av häst? Kan man ringa länsstyrelsen och be att bli vidarekopplad?
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Riley
·
Hästvård Kan metacam skapa magont? Eller möjligtvis pencillin? Någon som vet? Mvh Maria
Svar
19
· Visningar
3 199
·
T
Foder & Strö Hejsan! :) Jag undrar vad ni tycker om utfododring. Vad är bäst, att ge hästen mat en timma innan ridningen så att den är pigg när man...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: Korven
·
S
Hästvård Hej, detta är första vintern som min ponny ska gå på lösdrift. Min fråga gäller klippning... Tidigare vintrar har vi inte klippt...
Svar
14
· Visningar
3 031
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka