Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Hästvård Hej:) Hur gör ni om en häst inte vill bli fångad när man ska ta in den/ byta hage/ rida/ få mat???:devil: Låter ni den vara...
2
Svar
21
· Visningar
1 649
Senast: angel_winner
·
A
Hästvård Hejsan :) Igår märkte vi att min häst har fått ett sår "mellan skinkorna" eller hur man ska säga. Vi tror att såret har uppkommit när...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hur länge kan man max ge en häst djävulsklo och hur stor mängd? Har hört 10-15 kg/dag men vet inte hur lång tid man kan använda den dosen.
Svar
17
· Visningar
9 718
P
Foder & Strö Jag har problem med min minishetlands vallack...får bara i honom max 1,5 kg hö och det innebär ungefär halva mängden av det protein han...
2
Svar
24
· Visningar
2 027
Senast: svea
·
B
Hästvård vad ska man tänka på? några tips? min hovis tror min pålle har det :(
Svar
2
· Visningar
720
H
Foder & Strö hej jag undrar hur mycket vanlig lucern hackad strå och lucern hackad strå med olja kostar om någon vet? vilken är dyrast el samma...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: house
·
Hästvård Hejsan! Är ny på detta forum så jag hoppas att jag lagt tråden på rätt ställe.. Såhär började det hela.. I somras kom jag ut i...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 797
Senast: Susse
·
Hästvård nu har mitt klantiga fullblod gjort det igen. skrapat upp ett litet sår på bakbenet som blev lymfangit på mindre en ett dygn. men men...
Svar
4
· Visningar
1 450
Senast: axel
·
C
Foder & Strö Jag har hittat en PRE som jag ska importera från Spanien. Men hur känsliga är PRE-hästar för foderbyte. Ni som själva har importerat...
Svar
10
· Visningar
2 482
Hästvård Jag har lite funderingar kring flyttstall. * Gäller samma boxmått i dessa stall som i ett vanligt stall så att säga? Vilka är minimi...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: Jennie83
·
Hästvård Ja vart ska jag börja. Finns inte en häst jag haft som inte fått en skada. Och det flesta skadorna har jagi nte varit delatig i...
Svar
8
· Visningar
1 352
K
Hästvård Jag har ju nyligen bytt hovis som skott 3 ggr tror jag de är, och hovarna ser inte alls bra ut. Bakhovarna tycker jag är konstigt långa...
2
Svar
26
· Visningar
2 428
Senast: vdb
·
Foder & Strö nån som vill hjälpa mig att fundera?? :D har alltså en magsårshäst som är väldigt tunn och som vandrar mycket i hagen. allmänt...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har en fundering gällande mitt 3 åriga sto, hon ser nämligen ut som en lurvig nallebjörn. Just nu håller vi endast på med lättare...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: smulan87
·
Foder & Strö Min häst är lite rinnig när han fiser. Har ni något förslag om varför han är det? Han får hösilage, Ströh (tror jag det heter)...
Svar
5
· Visningar
1 035
Senast: a1agnlju
·
B
Hästvård Ska försöka formulera den här frågan rätt... Vi har sedan en vecka tillbaka behandlat/sprutat vår häst för dubbelsidig...
Svar
10
· Visningar
1 549
Senast: Emeliiu
·
H
Hästvård Om en unghäst 3½ år har gallor i ena kotan och inte den andra, kan det fortfarande vara foderrelaterat? (just ökat kraftfodret pga mer...
Svar
14
· Visningar
1 427
Senast: Emeliiu
·
T
Hästvård nu är det så här kortfattat sagt. min häst tappar en sko i princip varje månad, skos normalt var 8e vecka ,men tappar nästan alltid...
Svar
5
· Visningar
772
Senast: a1agnlju
·
H
Foder & Strö Lång historia kort ... Min lillkille hade kolik idag :( vet fick komma ut och vi fick bukt på de hela. Hans mamma är en kolikhäst, har...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: asahes
·
B
Hästvård Har mina två hästar på lösdrift,har alltid funkar bra min älsta häst har ja haft i snart 10 år och han har aldrig varit sjuk.. Har nu...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka