Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Ä
Foder & Strö En kompis pratade om detta för några år sedan, och jag bara kom att tänka på om det stämmer. Växer en unghäst mer/mindre beroende på...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: starcraft
·
Foder & Strö Upptäckte att hösilaget var varmt när jag skulle ta en kaka från balen. Ska det vara så? Balen står i solljuset men den var även varm...
Svar
12
· Visningar
12 501
Senast: Orkan
·
Hästvård Är det "djurplågeri" att ha munkorg i hagen på en krubbitare? Hon har rem i stallet - funkar super, men jag vill inte ha det i hagen...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 261
Senast: MalinJ
·
N
Hästvård Hmm.. blandar ihop termen.. hur som haver.. hade ut vetrinären i fredags.. kom ut till stallet och hästen stod mitt i boxen på 3 ben...
Svar
15
· Visningar
3 869
Senast: Nora_
·
S
Foder & Strö ponnyn är i full tävlingskondition(hopp):p:D
Svar
10
· Visningar
1 985
Senast: Minna86
·
D
Foder & Strö Alltså, hur gör man? Lägger man bara ut hö och så äter hästen? Hur mycket ska man lägga ut om man vill fylla på en gång om dagen...
Svar
12
· Visningar
1 037
P
Hästvård Jag har en welsh mountain (korsning) och en renrasig welsh ponny. Den lilla är dräktig och gör inte så mycket nu för tiden mer än att...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Welsh
·
B
Hästvård :confused:Hovis var på besök idag. Pållen stod inte alls lika fint som vanligt. Han var lite flaxig och motvillig med bakbena. Hovis sa...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: TantEster
·
E
  • Låst
Foder & Strö Jag har en 6-årig islandsvalack som nu är riden i ett år. Han har ingen riktig power, så jag funderar på att lägga om fodret. Han har...
Svar
14
· Visningar
2 452
Senast: ellipelli
·
A
Foder & Strö Hur mkt ger ni av Fibergi/mål och /dag? Skulle ni ge en magkänslig häst mer än 0,5kg/mål? Det är ju trots allt en blandning av...
Svar
1
· Visningar
764
Foder & Strö Har börjat att ge min kuse lusern efter allt han har varit med om. Och nu undrar jag hur länge lusernen måste ligga i blöt innan man...
Svar
6
· Visningar
7 283
Senast: tinafinis
·
S
Hästvård hej , min ponny har en skada och står. behöver jag ge han några miniraler då ? tack för svar :laugh:
Svar
4
· Visningar
868
Senast: mian10
·
Foder & Strö Vad händer med microbalans när det förvaras i kallstall och locket är stängt? Samt vad händer om locket är öppet? Kan det ge helt...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Ellyne
·
H
Foder & Strö nu ger jag er bara dessa tre: Torrsubstans 86% smb 65g/kg energi 7,3 mj/kg
Svar
13
· Visningar
1 012
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Är det så mkt bättre än "vanligt" silage? Är det värt att köpa det och betala extra för det? Är det alltid samma värden i varje bal...
Svar
16
· Visningar
2 661
Senast: rubytoo
·
Hästvård Att söka på nätet efter hovar med fel form mm är lätt. Men kan inte någon snäll människa lägga ut ett par bilder på hovar som har rätt form!
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Yrja
·
S
Hästvård Min häst på 7 år va i början av veckan trött, hängig och åt inte varken hösilage eller vanligt hö.. När jag red i torsdag snubblade han...
Svar
7
· Visningar
1 502
Senast: smiling_girl
·
Hästvård ..hur gör man? Täckar man till förbannelse för att man vet att hästen lätt fryser och tror att de ligger mycket i det. Eller ger man den...
Svar
12
· Visningar
1 003
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Jag har ingen egen tidigare erfarenhet av lösdrift, och jag vill gärna höra hur ni som har det ser på saken. Vad tycker ni är bra resp...
Svar
10
· Visningar
1 005
Senast: Yrja
·
P
Foder & Strö Vi har flyttat till nytt stall med helt andra rutiner jämfört med ga stallet. Här fodras hästarna med hö i hagen på morgonen och även på...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka